2015-10-24, 16:29
Medlem
franges avatar
Ja... Eller så köper man helt enkelt en snygg vinterjacka?
Citera
2015-10-24, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ja... Eller så köper man helt enkelt en snygg vinterjacka?
Finns det ens?
Citera
2015-10-24, 16:33
Medlem
Jag kör på en duffelrock från Gant av den enkla anledningen att jag redan hade den. Funkar till kostym utan att se för ledigt ut, i alla fall den modell jag har.

Annars kan du ju köra på klassisk överrock i ull.
Citera
2015-10-24, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
Annars kan du ju köra på klassisk överrock i ull.
Jag har naturligtvis påpekat det i tråden. Det funkar dock inte när temperaturen är -10.
Citera
2015-10-24, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElMosavi
Finns det ens?
Vilken ålder är du i? Har du funderat på en snygg maskulin rock om du är 30+?
Citera
2015-10-24, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaBollen
Vilken ålder är du i? Har du funderat på en snygg maskulin rock om du är 30+?
Jag är inom åldersskaran 25-30 och äger redan en antal rockar i olika mörkare färger. Jag vill dock ha ett alternativ för det kallare dagarna (-10).
Citera
2015-10-24, 18:11
Medlem
Mounotos avatar
Kolla in Montecore´s vinterkollektion, alternativt Herno.
Citera
2015-10-24, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElMosavi
Jag är inom åldersskaran 25-30 och äger redan en antal rockar i olika mörkare färger. Jag vill dock ha ett alternativ för det kallare dagarna (-10).
http://www.gemplers.com/product/G29431/Carhartt-J22-Arctic-Sandstone-Duck-Short-Coat
Citera
2015-10-25, 00:10
Medlem
Vergangenheits avatar
Kör många lager. Ett med ex. en kraftig kashmirpolotröja, ett med en rejält tjock och fodrad tweedkavaj, osv. Skaffa sedan en ordentlig och hellång rock till det, samt en pälsfodrad mössa e.dyl., så klarar du dig garanterat även när temperaturen faller under -10. Hur tror du att man gjorde innan (den mycket fula) dunjackan uppfanns?
Citera
2015-10-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaBollen
http://www.gemplers.com/product/G29431/Carhartt-J22-Arctic-Sandstone-Duck-Short-Coat

om man vill se ut som en cowboy i broke back mountain så varför inte?
Citera
2015-10-25, 12:03
Medlem
masterpalms avatar
Stor skillnad på överrock och överrock. En billig paletå eller ulster kan ha ett yttyg med en vikt på 16-18 oz.. Går man upp lite i vikt till 25 oz (eller kanske british warm som brukar ligga runt 30 oz) och ser till att ytan är lite valkad blir det bra mkt varmare och vindtåligare. Har man möjlighet (typ skräddarsytt) kan man ju se till att fodret quiltas med shetlandsull. Då är det inga konstigheter att hålla sig varm. Även fibertyp har betydelse, kamel är betydligt varmare per vikt, vilket cashmere inte är. Syntetinblandning minskar isolering (per vikt).

Märken och pris säger väldigt lite om värmen i en rock. Även snittet spelar roll, vill man hålla sig varm kan man glömma slimfitvarianterna.
Citera
2015-10-25, 15:00
Medlem
Vergangenheits avatar
Masterpalm (vilket i sin anglifierade form f.ö. lika gärna kan läsas som namnet på någon kung fu-mästare från en gammal Shaw Brothers-film som en socialdemkoratisk referens – fantastisk dubbelbetydelse), vad skulle du rekommendera för brittiska RTW-plagg i genren riktigt varm ullrock? Har Crombie något som du tycker håller för det syftet? Eller vilka tillverkare skulle du säga att man bör leta hos? Om du har någon länk till ett plagg så vore det enastående. Äger åtskilliga rullockar, men skulle gärna vilja ha en riktigt fantastiskt varm brittisk sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in