2013-01-15, 20:51
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laht
Idag kom en man med ett paket som innehöll en duffel från gloverall, tog på mig den och blev lite fundersam över passformen. Axelsömmen sitter ungefär 1 cm utanför axeln och ärmarna slutar cirka halvvägs ut på handen, i övrigt så sitter den bra. Ärmlängden går ju som bekant att ändra utan större svårigheter.

Frågan är dock ifall jag bör byta mot en mindre storlek eller ifall passformen på en duffel inte är så pass viktig att det spelar någon roll då de ändå ska vara rätt stora. Jag ska ju ändå kunna få plats med en kavaj under den utan problem så en mindre storlek kanske kommer med sina egna problem.

En duffel ska var lite "rymlig" men inte för den delen vara för stor. Lättare att avgöra om du kan ladda upp en bild men som sagt, kavaj och grövre tröjor ska ju få plats...
Citera
2013-01-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
En duffel ska var lite "rymlig" men inte för den delen vara för stor. Lättare att avgöra om du kan ladda upp en bild men som sagt, kavaj och grövre tröjor ska ju få plats...

Får återkomma med bilder imorgon då ljuset är lite mer ljust.
Citera
2013-01-16, 12:05
Medlem
Här är bilderna på duffeln, http://imgur.com/a/mDiE3#OrIpR det jag tänker mest på är hur axlarna blir när jag höjer armarna så där.
Citera
2013-01-25, 16:38
Medlem
Vilka typer av rockar bör ingå i basgarderoben.
Jag kör en peacoat (skepparkavaj) en diskret, grå, fiskbensmönstrad vinterrock och en lite tunnare grön rock med raglanärm. Vad mer bör ingå?
Citera
2013-01-30, 17:38
Medlem
Jag använder oftast en svart ullpaletå (kallas det så?) på vintern, alternativt en grå tweedrock.

Är det bara jag som är av uppfattningen att dold knäppning oftast ser osmickrande ut på män? Det extra tyget gör att man ser stel och plufsig ut.
Citera
2013-01-30, 23:15
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molgar
Jag använder oftast en svart ullpaletå (kallas det så?) på vintern, alternativt en grå tweedrock.

Är det bara jag som är av uppfattningen att dold knäppning oftast ser osmickrande ut på män? Det extra tyget gör att man ser stel och plufsig ut.

Jag ser ingen fördel med dold knäppning. På tal om stelt tenderar färgen svart att vara just det.
Citera
2013-01-31, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Jag ser ingen fördel med dold knäppning. På tal om stelt tenderar färgen svart att vara just det.

Svart är allt annat än stelt. Det är coolt med svart. Stelt är att se män i för mycket rutmönster.
Citera
2013-02-01, 00:04
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molgar
Svart är allt annat än stelt. Det är coolt med svart. Stelt är att se män i för mycket rutmönster.

Jag är rädd att du trillat in i fel underforum om du uppfattar coolt vara ett argument. Huruvida svart faktiskt är coolt är en annan fråga - vilken jag inte tror att vi kommer någon vart med.
Citera
2013-02-01, 00:39
Medlem
hellbringers avatar
Hade tänkt utöka min garderob med ännu en rock. En mörkgrå, fiskebensmönstrad hade jag tänkt mig.
Har letat runt lite men jag har ej hittat något, förutom en hos Charles Tyrwhitt som blev slutsåld.

Kanske ni känner till något?
Citera
2013-02-03, 12:38
Medlem
Each1Teach1s avatar
Nu börjar jag tröttna rejält på rean i Stockholm. Jag har letat efter en dubbelknäppt rock i flera dagar men hittar inget mindre än storlek 56.

http://eu.suitsupply.com/coats/beige-double-breasted-overcoat-j214/J214,en,pd.html?start=7&cgid=Coats

Jag vill hitta en mörkblå som liknar den från suit supply. Någon som har tips på var jag kan gå?
Citera
2013-02-03, 12:44
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Each1Teach1
Nu börjar jag tröttna rejält på rean i Stockholm. Jag har letat efter en dubbelknäppt rock i flera dagar men hittar inget mindre än storlek 56.

http://eu.suitsupply.com/coats/beige-double-breasted-overcoat-j214/J214,en,pd.html?start=7&cgid=Coats

Jag vill hitta en mörkblå som liknar den från suit supply. Någon som har tips på var jag kan gå?

Bra mörkblåa dubbelknäppta rockar är ej lätt att hitta. Jag vet att Gabucci har haft en sådan från Caruso under denna säsong men den kan ju mycket väl ha tagit slut.
Citera
2013-02-03, 13:02
Medlem
Each1Teach1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Bra mörkblåa dubbelknäppta rockar är ej lätt att hitta. Jag vet att Gabucci har haft en sådan från Caruso under denna säsong men den kan ju mycket väl ha tagit slut.

Låter intressant, vad skulle du säga att en sådan kostar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in