2011-03-31, 18:21
Bannlyst
När jag går till Google.se eller.com och söker på något så när jag klickar på vissa sökresultat hamnar jag på denna sida: http://uk.gomeo.co.uk/index.php?a=1&keyword=Steroider
Testade att söka på Steroider och på det första sökresultatet högst upp så (i detta fall Wikipedia) så kom jag till Wikipedia men gick jag ner två steg och klickade på tredje sökresultatet så hamnade jag på ovanstående sida och så är det jämt när jag söker, dock är det som sagt bara VISSA sökresultatlänkar jag klickar på som gör att jag hamnar där...??? Detta hände efter jag installerat Mozilla Firefox senaste version (4 tror jag det är).
Någon mer som har samma problem eller som vet varför jag hamnar på Gomeo-sidan vid vissa sökresultat? Tacksam för svar!
Citera
2011-03-31, 18:24
Medlem
Ultimatrixs avatar
http://www.mywot.com/en/scorecard/uk.gomeo.co.uk
Verkar vara scamsida

Du kan ju alltid använda scroogle http://scroogle.org/
Citera
2011-03-31, 18:26
Medlem
skrudiss avatar
Har du testat att googla Gomeo? Det kanske får universum att implodera?
Citera
2011-03-31, 23:21
Medlem
hasenfrasens avatar
Jag har fått in en dator på jobbet som var smäckfull med virus och trojaner och efter avlusning verkar allt elakt verkar ha blivit borttaget. Jag har använt en praktikant för att köra ALLA större antivirus program den SAMT alla större antimalware offline, dvs inget root-kit kan överleva, på annan dator samt live-in-action. Efter omstart är det något skit kvar i datorn som omdirigerar google-sök-klicks till varierande scam-sajter. Den datorn får "vila sig" ett par dagar så får vi se om nyare virus-definitioner hittar det - annars blir det blåsning av operativet.
Citera
2011-04-01, 07:55
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbabe
När jag går till Google.se eller.com och söker på något så när jag klickar på vissa sökresultat hamnar jag på denna sida: http://uk.gomeo.co.uk/index.php?a=1&keyword=Steroider
Testade att söka på Steroider och på det första sökresultatet högst upp så (i detta fall Wikipedia) så kom jag till Wikipedia men gick jag ner två steg och klickade på tredje sökresultatet så hamnade jag på ovanstående sida och så är det jämt när jag söker, dock är det som sagt bara VISSA sökresultatlänkar jag klickar på som gör att jag hamnar där...??? Detta hände efter jag installerat Mozilla Firefox senaste version (4 tror jag det är).
Någon mer som har samma problem eller som vet varför jag hamnar på Gomeo-sidan vid vissa sökresultat? Tacksam för svar!

För firefox :
skriv about:config i URL-fältet
Filtrera sen fram gomeo
troligen hamnar du på parametern: browser.search.selectedengine
Högerklicka och välj restore /återställ
Citera
2011-04-01, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KongKeyDon
För firefox :
skriv about:config i URL-fältet
Filtrera sen fram gomeo
troligen hamnar du på parametern: browser.search.selectedengine
Högerklicka och välj restore /återställ

Tack för hjälpen, men Gomeo finns inte med någonstans?? Bara Bing och Ask...:-( Skumt...
Citera
2011-04-01, 13:53
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Jag har fått in en dator på jobbet som var smäckfull med virus och trojaner och efter avlusning verkar allt elakt verkar ha blivit borttaget. Jag har använt en praktikant för att köra ALLA större antivirus program den SAMT alla större antimalware offline, dvs inget root-kit kan överleva, på annan dator samt live-in-action. Efter omstart är det något skit kvar i datorn som omdirigerar google-sök-klicks till varierande scam-sajter. Den datorn får "vila sig" ett par dagar så får vi se om nyare virus-definitioner hittar det - annars blir det blåsning av operativet.

Är det inte lättare att dra igenom med hjt i normal läge när spökandet händer? Du borde kunna lokalisera problemet på så vis.
Citera
2011-04-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbabe
Tack för hjälpen, men Gomeo finns inte med någonstans?? Bara Bing och Ask...:-( Skumt...

Hade samma trojan, lyckades inte få bort det trots hjälp från techsupportforum. Du kan ju alltid pröva men det är stor risk att du måste formatera om hårddisken.

trojanen heter något i stil med HTTP FakeAv Redirect 9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in