Funderar på att skaffa cross.
Men vet inte vad man borde ha för maskin!
känner en som ska sälja sin ktm exc 250 -01 för 14000.
tycker det låter ganska intressant men är osäker,
vad för cross ska man ha? max 18000 får de kosta.
HJÄLP!
Roligt att du frågar vilken cross man SKA ha Det är nog ganska olika vad folk tycker är bra men det känns som att om du frågar någon som kör tex Honda då svarar han/hon säkert det också.
Är KTMn fräsh så är det nog en shysst deal.
Jag hade nog satsat på Honda, lättmeckat och i övrigt riktigt bra maskiner! KTM har jag hört har en tendens att motorrasa... känner flera som har haft problem med motorerna... Även -husaberg är kännsliga maskiner... Är du nybörjare tycker jag du ska satsa på Honda! Jag har två Hondor och en Suzuki. Lycka till!
Jag hade nog satsat på Honda, lättmeckat och i övrigt riktigt bra maskiner! KTM har jag hört har en tendens att motorrasa... känner flera som har haft problem med motorerna... Även -husaberg är kännsliga maskiner... Är du nybörjare tycker jag du ska satsa på Honda! Jag har två Hondor och en Suzuki. Lycka till!
Håller med om förstavalet. Sedan spelar 2-t eller 4-t roll. Husaberg har ju varit kända för sina tunna gjutningar. Nu körde jag iofs mest enduro. KTM har blivit bättre, men var ren skit tidigare. Körde Kawa 500 cross, passade min kropp.
Frågan är om du vill köra 2-takt eller 4-takt ? Finns som sagt ingen mirakel maskien som håller för allt och alla men Yamaha har dom mest stryktåliga motor som skådats ! Dom är ej kända för sitt utseende eller sin motor kraft . Utan för hållbarheten ! Så om du ska bröta runt på skoj så köp en 250-2takt yamaha! bättre motorer hittar du inte , Annars funkar ju allt likabra :P själv har jag en suzuki rm 250 2001 :P