• 2
  • 3
2004-10-17, 10:38
Medlem
Jag har kontroll!
Brukar cannabis nån gång i veckan, men det har medfört ett mindre alkoholintag och det trivs jag bra med..
Sen några gånger om året kan man käka ett par E eller så.. Och några svampar kan man ju få i sig ibland!
Men jag anser att jag har tillräcklig respekt för drogerna och deras skadeverkningar och därför inte kommer torska på nåt.
Citera
2004-10-17, 12:27
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getttosmurf
Allt missbruk är ju resultatet av ett bruk som gör för långt.
När man brukar så är det i princip omöjligt att märka när man börjar missbruka.
Och som nån skrev så är ju förnekelse ett av dem första tecknen på missbruk ... så det kan vara riktigt svårt o veta.

Har tängt på det ett tag, om förnekelse.
Om man säger att man inte har ett missbruk, då förnekar man och har ett missbruk.
Om man säger att man har ett missbruk så har man det?
Hmm :\

EDIT: 0 kontroll här btw
Citera
2004-10-17, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miner
Hej!

Jag ser mig själv som en brukare och inte en missbrukare. Jag har hållt på med droger på det ena eller andra sättet sen jag var 14år. Ibland röker jag hol 3ggr i veckan. Ibland röker jag en i halv året. Ibland drar jag koks 4ggr i månaden. Ibland håller jag mig borta från allt i 6mån.
Jag tycker själv att jag har koll på det. Det är som att gilla pizza. När man gör det så äter man det rätt ofta. Men sen tröttnar man. Äter inte pizza på as länge. Sen kanske man börjar äta nån gång ibland igen eller börjar äta nåt annat.

Tycker du fått in allt som jag oxo känner i ditt inlägg där

Oj, hoppas det inte låter allt för snurrigt, he he...

Mvh Miner

Låter inte snurigt i mina öron låter exakt så som jag tycker. Precis på spiken
Citera
2004-10-17, 17:55
Medlem
Zeromatics avatar
Jag har bara knarkat typ en gång i månaden, beroende på hur mitt framtida schema har sett ut (drogtester, lektioner som man måste hänga med på,
om jag kommer riskera att hamna i trubbel med poliser etc.) för
"upplevelsens skull", eller något, sedan något år tillbaka. Ibland oftare,
ibland mindre ofta. Var nog 1,5 månad sedan jag knarkade något senast.

Känner inte att jag måste få uppleva känslan av att vara 'påtänd' igen.

Jag är mest intresserad av hur drogerna och hjärnan fungerar, samt all
möjlig drogromantisk kultur (konst, musik, skriverier etc.). Där är knarket
en fin inspirationskälla och en källa till en massa fyndiga och filosofiska
idéer.
Citera
2004-10-17, 18:42
Medlem
Deer-Hunters avatar
Har användt droger till och från i 10 år, men dom senaste 5 åren så har det blivit ofta. På helgerna cola,tjack eller e och på vardagarna CB. Men ibland har man haft uppehåll på några månader. Nu har jag inte rört nåt annat en CB sen i sommras och har inga planer på att ta det heller. Efter denna kväll skall jag ta en paus från rökandet hade jag tänkt mig...
Citera
2004-10-19, 22:11
Medlem
kisens avatar
Jag betecknar mig som experimentell knarkare än så länge, dvs. knarkar för att utforska drogens effekt på mig, utforska mitt psyke osv.. jag har ett stort kemiskt intresse när det gäller drogerna, vilket upptar mycket mer tid än själva drogbruket i sig. Jag kommer att lägga av mer eller mindre med sprit och nikotin för att jag blivit uttråkad av det.. en positiv effekt av det hela..

om jag har kontroll? tja, det vet jag inte. jag skulle inte vilja vara helt utan möjligheten att försätta mig i ett annat tillstånd på kemisk väg, för allt i livet! så jävla tråkigt som vardagen är :P om jag skulle hitta nåt som upptar hela min vakna tid med nåt intressant, då skulle jag nog göra uppehåll helt med droger. jag använder ingenting särskilt ofta, det blir nån gång i månaden kanske, som det är nu.
Citera
2004-10-19, 22:30
Medlem
flexors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Jämför med alkohol. Ibland kunde man dricka varje helg i flera veckor, ibland drack man inte på hur lång tid som helst.

Men börjar man dricka på vardagarna och skita i skola/jobb/tvätt etc så är man ju inne i ett missbruk.

jag anser att man missbrukar alkohol ifall man konsumerar det två dagar i veckan varje helg (fredag och lördag)

ett litet missbruk anser jag att det är om man "måste" supa varje helg oxå .. även fast det bara gäller vid ett tillfälle per helg.
Citera
2004-10-19, 22:38
Medlem
Retwas avatar
Jag dricker alkohol och röker cannabis dagligen, men inte så jag är bakis när jag vaknar. Väntar oftast till kvällen med att berusa mig. Gör slut på ca ett g tjack i veckan och tar benzo och morfin/heroin ca en gång i veckan. Var nykter en hel dag för ett par veckor sen det var inte jobbigt. Tog ghb nästan hela tiden förut men nu kan jag inte få tag på det. :mad:
Citera
2004-10-19, 23:29
Medlem
Cudas avatar
Jag har tyvärr inte kontroll klarar mig dock på endast benzo nån månad eller 2 ibland men jag hade kontrollen jvl länge typ 20 år.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in