2011-03-31, 15:15
Medlem
big.spenders avatar
Ber om ursäkt på förhand om tråden är felplacerad, stod och vägde mellan fotbollsforumet eller detta men kom fram till att detta trots allt har med regler att göra än fotboll i sig.

Som rubriken lyder undrar jag varför fotbollsklubbar inte får egna trådar? Jag anser att det är fruktansvärt svårt att driva diskussioner kring djurgården när vi har folk från 12 andra klubbar i samma tråd som diskuterar samma sak.

Man har delat upp forumen i flera delar, varför skulle man inte kunna ha en klubbtråd där iallafall ett 20tal klubbar är representerade? Jag förstår att det kan vara svårt att få med alla klubbar i hela världen och ge dem egen tråd, men de allsvenska klubbarna samt dem största i europa borde få en egen.

Har försökt hitta svar på denna fråga men utan resultat.

mvh
Citera
2011-03-31, 15:24
Medlem
goin-xxxls avatar
Ska det finnas för ett lag så ska det finnas för alla svenska lag? det blir en del
Citera
2011-03-31, 15:44
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
Ska det finnas för ett lag så ska det finnas för alla svenska lag? det blir en del
Kanske. Men hur stort är intresset för "litenstad FK" egentligen? Diskussioner om klubbarna som är intressanta kommer att vara aktiva, de andra "det blir en del" kommer inte att vara nödvänliga - tills/om dom blir intressanta.

En underkategori endast för klubbar kanske vore något..
Citera
2011-03-31, 16:01
Medlem
ralphlaurens avatar
Av logiska skäl kan givetvis inte alla klubbar finnas representerade, men klubbarna i Allsvenskan, och 3-4 lag från de större ligorna i Europa hade kunnat funnits, hade man kunnat få bort alla inlägg som rör en viss klubb och klubben endast så skulle man nog få en högre kvalitet i de andra forumen också!

Jag kan inte riktigt se problematiken, ser fram mot att få lite feedback av mod!
Citera
2011-03-31, 16:21
Medlem
crillecrilles avatar
Finns det verkligen så många trådar om dom allsvenska klubbarna att det finns ett behov? Känns overkill.
Citera
2011-03-31, 17:08
Medlem
ralphlaurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Finns det verkligen så många trådar om dom allsvenska klubbarna att det finns ett behov? Känns overkill.

Nej men däremot blir många låsta och hänvisade till andra trådar. Har man en gång blivit tillrättavisad att inte skapa klubbrelaterade trådar slutar dem flesta och därav finns det inte så många trådar.

Försöker att aldrig vara för säker på något när det kommer till Flashback, men att tex "Den officiella Djurgårdstråden" eller "Den officiella Barcelonatråden" hade blivit en succé och flitigt använd är jag helt övertygad om.
Citera
2011-03-31, 18:30
Medlem
SweTechs avatar
Det finns ingen orsak att ha en klubbtråd per fotbolls eller hockeylag. Det skulle bli minst lika krångliga konversationer då topic fortfarande skulle hållas och användarna skulle inte tillåtas att flyta ut. Jag kan inte komma på en enda orsak till att tillåta det TS efterfrågar utan hänvisar till lagens egna forum ifall h*n har svårt att se supporters till andra lag ge sig in i diskussionerna.
Citera
2011-03-31, 18:37
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det finns ingen orsak att ha en klubbtråd per fotbolls eller hockeylag. Det skulle bli minst lika krångliga konversationer då topic fortfarande skulle hållas och användarna skulle inte tillåtas att flyta ut. Jag kan inte komma på en enda orsak till att tillåta det TS efterfrågar utan hänvisar till lagens egna forum ifall h*n har svårt att se supporters till andra lag ge sig in i diskussionerna.
Ungefär min tanke också... Måste vara en mardröm för en moderator i det läget om personer från andra lag ger sig in i diskussionen.
Om person x.x som gillar lag yy går in och diskuterar på klubb nn:s tråd om hur läget är, blir det då offtopic? Dom som svarar på x.x inlaga får dom varningar för att svara på ot?
Misstänker starkt att varje TRÅD där skulle bli som I.I är känt som, ryggdunkarnas afton...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in