Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-31, 10:37
Medlem
Tosseposses avatar
Min dator säkerhets kopierar mina filer och det tar en jävla massa plats på disk D.
Jag har inte en susning om hur man avbryter att säkerhets kopiera filerna.
När jag skulle göra lite plats på disk D så hittade jag en fil som heter "marvell miniport driver" Ingen aning om vad det kan vara för skit. Under natten har min dator varit på och den har gjort någon jävla grej som har tagit en jävla massa plats på min dator. Alla filer som jag vet att jag lagt på disk D tar ca 100 GB Men resten utav 125 har jag ingen aning om vart det tar plats någon stans. Jag system återställer och håller på och donar som en oerfaren datanörd och blir sur och sitter här och muttrar för mig själv.
Att jag är en kvinna bevisar ju också hur oerfaren jag är.
Men mina klick hit och dit visar lite resultat men inte så pass mycket att jag har gott om ledigt utrymme på disk D.

Så kan någon erfaren svara på vad marvell miniport driver är för något och om jag behöver det programmet? och sen vad kan jag göra för att ta bort en massa skit från disk D för att skapa lite plats?
Citera
2011-03-31, 10:48
Medlem
Tosseposses avatar
Varför ändrade Mod min rubrik?
Vadå säkerhets kopiering tar lång tid?
Det skiter jag väl i om det tar lång tid.
Jag vill bara stänga av skiten.
Citera
2011-03-31, 11:44
Medlem
Trudoffs avatar
http://lmgtfy.com/?q=marvell+miniport+driver
Citera
2011-03-31, 13:11
Medlem
Tosseposses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trudoff
http://lmgtfy.com/?q=marvell+miniport+driver

Varför inte bara skriva vad det är för skit i stället för att skicka en google länk som jag inte ens förstår mig på då jag inte kan så mycket engelska eller så mycket "datasnack" Data snack är när man använder massa konstiga förkortningar och konstiga namn på saker och ting. Jag är en människa som bara spelar spel och kollar in olika sidor på internet.
Citera
2011-03-31, 13:28
Medlem
Trudoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosseposse
Varför inte bara skriva vad det är för skit i stället för att skicka en google länk som jag inte ens förstår mig på då jag inte kan så mycket engelska eller så mycket "datasnack" Data snack är när man använder massa konstiga förkortningar och konstiga namn på saker och ting. Jag är en människa som bara spelar spel och kollar in olika sidor på internet.

Kan du läsa? Kan du läsa engelska?

Vilken sort maskin har du?. Har du installerat någon typ av USB-minne på din maskin?

Det du nämner är ett program som hanterar en extern enhet, typ pryl. Vet du inte vad du gjort så tycker jag du lämnar in maskinen till någon som kan lösa det för dig. För något har du gjort . Klickat på något har du gjort. Du kan ta bort alla program genom Windows kontrollpanelen. Kolla där. Om du inte hittar dit så är frågan om du skall ha en dator
Citera
2011-04-04, 19:22
Medlem
Tosseposses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trudoff
Kan du läsa? Kan du läsa engelska?

Vilken sort maskin har du?. Har du installerat någon typ av USB-minne på din maskin?

Det du nämner är ett program som hanterar en extern enhet, typ pryl. Vet du inte vad du gjort så tycker jag du lämnar in maskinen till någon som kan lösa det för dig. För något har du gjort . Klickat på något har du gjort. Du kan ta bort alla program genom Windows kontrollpanelen. Kolla där. Om du inte hittar dit så är frågan om du skall ha en dator

Klart som fan att jag kan läsa. Annars skulle jag ju inte skriva eller hänga på denna sida.
Citera
2011-04-04, 20:36
Medlem
christerys avatar
Avinstallera program görs antingen genom att det finns en uninstall i menyn som programmet skapat eller genom kontrollpanelens lägg till/ta bort program. Sen att den lägger filer på ditt d: är väl nåt som du kanske fått då du installerat mjukvaran (programmet) som följde med en minnespinne.

Inte alltid så enkelt att ha reda på allt, men jag tror dom flesta här försöker hjälpa till. Ett glatt sinne hjälper åxå. Har inte grävt så djupt i just ditt problem men att det går att lösa är jag helt säker på. Var metodisk bara.

Rom byggdes inte heller på en dag, filura ut vad som ställer till med problemet. Bestäm om det är nåt du vill ha och om inte så avaktivera den funktionen. Sen kan du ta bort den helt med ovanstående tips.

Datorproblem är ju roliga om man ser dom som ersättningar för korsord eller pussel. En utmaning att klara - inte bara en manick som ska funka 100% hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in