Hej,
Jag har relativt svåra problem med min dator. Har Windows Vista som krånglar varenda gång datorn kör Windows-uppdateringar. Jag tvingas köra en recovery-cd varje gång detta inträffat.
När jag startar datorn efter en uppdaterings-session får jag följande meddelande:
Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause.
File:\Boot\Bcd
Status: 0xc000000f
Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data.
Grejen är den att jag är totalt borta när det kommer till datorer. Jag kan ingenting.
Det enda jag med mina skrala kunskaper skulle kunna leda detta fel till är att problemen uppstod ungefär samtidigt som följande meddelande dök upp på skärmen när jag startade datorn:
Det gick inte att läsa in eller köra C:\users\*****\AppData\Local\Temp\dwm.exe som är angiven i registret. Kolla att filen finns på datorn eller ta bort referensen till den i registret.
Jag vet inte hur man gör. Jag startade en tråd om detta (
https://www.flashback.org/t1487772) för ett tag sedan och fick lite hjälp, men ingenting fungerade. Eller så har jag gjort fel. För som sagt: jag kan ingenting om datorer, så det är ingen mening att skriva saker som typ "re-boota din batchfil från C, sedan kan du köra en dispatch från MS-dos för att se om LPT1-porten är kompatibel med din hårdvara".
Någon som vet vad jag ska göra för att bli av med den här skiten?