2011-03-31, 00:25
Medlem
Jo, min fråga är enkel. Är män bättre än kvinnor på allt? Finns det något över huvud taget som kvinnor är bättre på? (Nu förstår jag ju självfallet att den bästa kvinnliga löperskan är snabbare än den långsammaste mannen, det jag syftar på är de allra bästa från respektive kön).

Några exempel:

Sport - Män är bättre än kvinnor på alla sporter jag har hört talas om. Rätta mig gärna om jag har fel. Det finns väll en anledning till att man delar sporterna efter kön, för att kvinnorna är otillräckliga.

Kampsport och strid - Behöver jag ens förklara? Kvinnor behöver bli inkvoterade i lumpen och deras manliga kamrater får bära deras packning för att de är för klena.

Matlagning - Man kan tro att kvinnor är bättre på detta eftersom de oftast lagar maten. Men detta till trots är de flesta i matlagningseliten ("topkockar") män.

Författare - Här är det jämnare men fortfarande finns det betydligt fler och bättre manliga författare än kvinnliga.

Vetenskap - Hur många vetenskapskvinnor finns det som gjort en betydelsefull "upptäckt"? Den enda jag vet om är Marie Curie. Dock kan jag ha förståelse för att män har haft bättre förutsättningar för detta förr.

Musik - Musikproducenter, kompositörer, pianister, dirigenter etc. De allra bästa är män. Det enda kvinnor överträffar på sedan kastratsångare blev impopulärt är sin ljusa röst.

Företagande - Män har historiskt sett haft bättre förutsättningar för företagande, säger man. Men är man driftig och påhittig som en äkta entreprenör är låter man inte något sådant hindra en. Så jag köper inte det, bara till viss del. Ändå finns det inte en enda kvinna jag har hört talas om som skapat ett stort och framgångsrikt företag.

Frisörer - Här skulle man kunna tro, och hoppas, att kvinnor överträffar män då det är ett väldigt kvinnodominerat yrke. Men icke. Har ni tänkt på hur alla "kändisfrisörer" är fjolliga killar? Sällan man ser kvinnor i den rollen. Jag tror det beror på att de allra bästa är män.

Logik - Män låter logiken styra medans kvinnor tar majoriteten av sina beslut baserat på känslor. Livsfarligt.

Design - Alla stora modehus är skapade av män. Dock är kvinnor över lag mer intresserade av att designa kläder. Men jag tror, utan att ha något underlag, att de bästa är män ändå. Och tittar vi på arkitektur och bildesign så är kvinnor utklassade.

Säljare - Man säger ju att sex säljer, så där har kvinnor en fördel över männen. Men ändå lyckas männen vara bättre säljare.

Uppfostran - Uppfattningen jag har fått här är att männen är mycket striktare och starkare i sin uppfostran, medans kvinnor är för omhändertagande och empatiska. Återigen spelar logik mot känslor in här. Männen kan koppla bort sina känslor och prioritera det logiska tänkandet.

Vad beror detta på?

Män har en starkare intelligens.
Män har en starkare fysik.
Männen har ett bättre logiskt tänkande.
Männen är mer känslomässigt stabila.
Männen har manliga instinkter.

Kan ni komma på något som kvinnor är bättre på?
2011-03-31, 00:28
Medlem
Denoms avatar
Är väl en kvinna som har rekordet i att bli knullad av flest antal människor eller någonting liknande?
2011-03-31, 00:32
Medlem
Sanctis avatar
Kvinnor är bättre på att laga mat, så är det bara.
Dom är kåtare än killar.
Bättre på att prata om känslor osv (oftast)
Finns massor tjejer är bra på, har du något emot dom eller?
Medlem
Ryttge92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är väl en kvinna som har rekordet i att bli knullad av flest antal människor eller någonting liknande?

Ja, en asiat vad jag vet.
Medlem
Dr_Dollars avatar
* Bilkörning

Kvinnor över lag är väl inblandade i färre olyckor än män?
2011-03-31, 00:33
Medlem
Även om du byter ut "kvinna" mot "neger" så stämmer dina slutsatser.
2011-03-31, 00:34
Medlem
Sanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
* Bilkörning

Japp!
Iallafall vad jag hört.
2011-03-31, 00:36
Medlem
Knulla
- Kvinnor är bäst på att Knulla runt.
2011-03-31, 00:36
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sancti
Kvinnor är bättre på att laga mat, så är det bara.
Dom är kåtare än killar.
Bättre på att prata om känslor osv (oftast)
Finns massor tjejer är bra på, har du något emot dom eller?
Ja problemet är väl snarare att han är sämst på det mesta och var tvungen att starta en tråd för att kicka igång sitt självförtoende. Men att ta cred från andra även om han råkar ha sammma kön känns lite futtigt
2011-03-31, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja problemet är väl snarare att han är sämst på det mesta och var tvungen att starta en tråd för att kicka igång sitt självförtoende. Men att ta cred från andra även om han råkar ha sammma kön känns lite futtigt
men det han säger stämmer ju så vitt jag vet. Eller har du något vettigt argument att komma med?
2011-03-31, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooman
men det han säger stämmer ju så vitt jag vet. Eller har du något vettigt argument att komma med?

Kvinnor är ju bättre på sex, eller blir oftast mer erfarna då de ligger runt mer fast håller tyst om det så att de inte skall horstämplas. Så svaret blir att män inte är bäst på allt.
2011-03-31, 00:40
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
* Bilkörning

Nja, skulle inte se det som att män är dåliga på att köra bil. Män generellt skulle jag nog säga kör mycket bättre än kvinnor, det är dock tack vare alla singelolyckor orsakade av män som tycker att det är tråkigt att köra lagenligt som statistiken ser annorlunda ut. Kvinnor som hamnar i olyckor skulle jag säga i högre utsträckning gör det för att de inte kan köra.

Alltså, men kan köra bil men en del av dem väljer att köra riskfyllt. Kvinnor är sämre på att köra bil, men då färre väljer att köra riskfylld nöjeskörning ser de bättre ut.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in