2011-03-30, 22:01
Medlem
fckmebackwardss avatar
Vet inte var denna skall placeras.

Det är såhär att jag spelade bort hela lönen på bara 5 dagar.
Min familj har alltid varit negativ mot mitt spelande och säger alltid jag ska sluta osv osv. Jag ville aldrig och trodde mig vara bra på poker men så är fallet inte, insåg det precis igår och bestämde mig att sluta med poker.

Problemet är såhär att jag inte vet hur jag ska berätta för familjen. Farsan är mest förståelig av sig medan syrran och morsan skulle mörda mig på direkten, de har ingen alls sympati och skulle bara skälla på mig och vara besviken på mig, "Vad var det jag sa", det är jag väldigt rädd för. De skulle knäcka mig psysiskt och det är det sista jag vill.

Jag har bara ca 1000 kr i skuld, lönen kommer om 3 veckor. Så vid nästa löning är allt problem löst. Men jag behöver VERKLIGEN pengar nu och vet inte hur jag ska gå tillväga nu. Övervägde igår att SMSlåna men det verkar inte direkt vettigt.

Ja jag är en enda stor jävla nolla just nu. Fyfan vad jag skäms.
Citera
2011-03-30, 22:04
Medlem
extremesantas avatar
Skyll dig själv!
Men det var ju bra att du kom till insikt åtminstonde. Har du några saker du kan lämna på pantbanken så länge? Fråga nån vän om ett litet lån. Låt bli Smslån, det blir aldrig bra i slutet.
Senast redigerad av extremesanta 2011-03-30 kl. 22:10.
Citera
2011-03-30, 22:07
Medlem
hansolo86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckmebackwards
Vet inte var denna skall placeras.

Det är såhär att jag spelade bort hela lönen på bara 5 dagar.
Min familj har alltid varit negativ mot mitt spelande och säger alltid jag ska sluta osv osv. Jag ville aldrig och trodde mig vara bra på poker men så är fallet inte, insåg det precis igår och bestämde mig att sluta med poker.

Problemet är såhär att jag inte vet hur jag ska berätta för familjen. Farsan är mest förståelig av sig medan syrran och morsan skulle mörda mig på direkten, de har ingen alls sympati och skulle bara skälla på mig och vara besviken på mig, "Vad var det jag sa", det är jag väldigt rädd för. De skulle knäcka mig psysiskt och det är det sista jag vill.

Jag har bara ca 1000 kr i skuld, lönen kommer om 3 veckor. Så vid nästa löning är allt problem löst. Men jag behöver VERKLIGEN pengar nu och vet inte hur jag ska gå tillväga nu. Övervägde igår att SMSlåna men det verkar inte direkt vettigt.

Ja jag är en enda stor jävla nolla just nu. Fyfan vad jag skäms.

Tänk så här, situationen kunde varit otroligt mycket värre. Exempelvis om du haft eget boende och var tvungen att betala hyran för att inte bli vräkt! Berätta att du klantat dig ordentligt, men att du lärt dig av läxan och aldrig mer kommer spela om pengar. Se om du kan göra lite sysslor hemma eller hos någon släkting för en liten summa pengar. Eller kolla om du har prylar som du kan sälja på blocket-tradera.
Citera
2011-03-30, 22:11
Medlem
rojass avatar
Säg som det är och sök hjälp så det inte händer igen.
Citera
2011-03-30, 22:22
Medlem
fckmebackwardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansolo86
Tänk så här, situationen kunde varit otroligt mycket värre. Exempelvis om du haft eget boende och var tvungen att betala hyran för att inte bli vräkt! Berätta att du klantat dig ordentligt, men att du lärt dig av läxan och aldrig mer kommer spela om pengar. Se om du kan göra lite sysslor hemma eller hos någon släkting för en liten summa pengar. Eller kolla om du har prylar som du kan sälja på blocket-tradera.
Självklart...

Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Säg som det är och sök hjälp så det inte händer igen.

Det är dte jag vill göra men pallar inte se morsan så cp. Skulle dte funka att bara prata med farsan, låna pengar och sen sopa allting det där under mattan så att säga?
Citera
2011-03-30, 22:47
Medlem
Citat:
Självklart...

Det är dte jag vill göra men pallar inte se morsan så cp. Skulle dte funka att bara prata med farsan, låna pengar och sen sopa allting det där under mattan så att säga?

Tycker det låter som ett ypperligt tillfälle för ett sms-lån. Du lånar 1000kr och pröjsar skulden och lever fattigt resten av månaden. Sedan betalar du av lånet med lönen du får och så är det bara att ge fan i att lira.

Problemet tror jag ligger i att du redan är fast, annars hade du inte gamblat bort en hel lön.

Good luck!
Citera
2011-03-30, 23:55
Medlem
van.hoogstratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatisskalar1
Tycker det låter som ett ypperligt tillfälle för ett sms-lån. Du lånar 1000kr och pröjsar skulden och lever fattigt resten av månaden. Sedan betalar du av lånet med lönen du får och så är det bara att ge fan i att lira.

Problemet tror jag ligger i att du redan är fast, annars hade du inte gamblat bort en hel lön.

Good luck!

Undvik sms-lån, hellre pantbank eller försöka sälja lite prylar på blocket.
Tar man ett sms-lån och inte betalar tillbaka sitter man bara ännu djupare i skiten.
Citera
2011-03-30, 23:55
Medlem
seriously?s avatar
Citat:

Sök hjälpen! Tror helt ärligt att din mor, och resten av din familj blir gladare av att se dig ta itu med problemet.

Försök inte vinna tillbaka pengarna, se det hellre förlusten som en piss i havet.

Frys ditt pokerkonto, och säg att det är nog nu.

http://www.stodlinjen.se/
Citera
2011-04-01, 11:58
Medlem
1000 kr är inga problem att få ihop, om du öppnar lite skåp och lådor där hemma (i ditt eget rum) kommer du hitta lite prylar som du inte använder som du kan sälja / panta.

Problemet är väl att du saknar omdöme alternativt är spelmissbrukare. Det måste du lösa annars kommer du garanterat sitta djupare i skiten om ett halvår.
Citera
2011-04-02, 02:42
Medlem
squirteens avatar
Låna 1000 spänn av farsan och be honom hålla tyst.
Citera
2011-04-02, 03:41
Medlem
Du kan antingen ringa upp till alla företag m.m som du har räkningar från och förklara och få allt uppskjutet en månad till att börja med så du inte får några påminnelser osv.

Alt sälja dina fakturor på så sätt få de uppskjutet, finns nått företag som sköter sånt

Ta ett mindre bank lån som du betalar av

Låna av vänner

Låna av farsan

Fråga din arbetsgivare om att få en förskottslön pga av nått som hänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här