2024-09-27, 09:22
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalopskungen
Har inte läst igenom hela tråden pga lat men en gigantisk uppdatering, build 42, förväntas släppas i år.
Är sjuk taggad på utökad crafting och lore men vad tänker vi om höghusen?
Höghusen (och källare väl?) gör väl inte så mycket mer än lite mer frihet i hur världen byggs. Lite fler våningar bara.
Citera
2024-09-27, 13:41
Medlem
Kalopskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Höghusen (och källare väl?) gör väl inte så mycket mer än lite mer frihet i hur världen byggs. Lite fler våningar bara.

Jag lever ofta off crid och så för min del känns de rätt onödiga utanför world building, har lite svårt att föreställa mig någon juicy loot? Men någon på Reddit skrev att det lär vara en kul challenge att försöka ta sig hela vägen upp på ett försök :')
Citera
2024-11-22, 16:10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Upptäckte en intressant och bra grej lite smått slumpmässigt när jag var ute och avrättade döingar för ett tag sen. Om man har en (större eller mindre) hord med döingar efter sig så är det väldigt bra att leta upp ett lågt staket och gå baklänges längs med staketet samtidigt som man svingar med sitt vapen. Det som händer då är att eftersom döingarna försöker gå i samma spår så går dom in i varandra och knuffar till varandra lite lätt, om dom då har ett staket på ena sidan så ramlar en del döingar över det staketet lite då och då. Så om man har en hord på 10 gubbar efter sig så kommer några av dom vara på fel sida staketet och måste klättra över innan dom kan ge sig på dig igen. Det blir väldigt mycket enklare att ta hand om ett helt gäng zomboider på det sättet. I praktiken så minskas horden som följer efter en med typ 20-30% eller så.
Citera
2024-11-23, 17:46
Medlem
Hillsongsekts avatar
Det är ett otroligt bra spel. I perioder, för hur bra man än förbereder sig hyr försiktig man än är kommer man för eller senare göra ett litet misstag, bli girig frångå sina regler och thats it bara att börja om.

Folk som klagar på grafiken, ja alltså det är inte ett grafikspel men ändå otroligt atmosfäriska.
Citera
2024-11-27, 22:00
Medlem
supremanics avatar
Det var ett tag sen jag spelade, men släpper de build 42 så blir det nog att plocka upp det igen
I min senaste spelning så körde jag Kingsmouth challenge och lyckades ta över och bygga en bas på översta våningen på hotellet. Tror jag fick över 10k kills när jag dog när jag var för vårdslös nära zombisarna. Jag var ändå ganska mätt på spelet och hade inte direkt nåt mål kvar vid det laget så det gjorde inte så mycket
Citera
2025-01-26, 21:50
Medlem
pzsweden.duckdns.org port 16261 up ´n running 🙂
Inget lösenord behövs.
helt omoddad och enbart för svenskar. Pvp är inställt på servern. Detta betyder inte att man "måste" döda alla man ser, utan man kan bygga olika factions inne i spelet om man så vill.

Initialt kommer vi köra build 41, men när 42 får multiplayer så kommer vi byta över när det passar bäst.
Citera
2026-06-26, 17:07
Medlem
supremanics avatar
Plockade upp detta spelet igen nu när build 42 varit ute ett bra tag.
Första irritationsmomentet var att nycklar har vikt vilket jag inte gillade. Det är inte en rolig spelmekanik att behöva hantera inventoryt konstant med detta. Sån tur var gick detta lätt att modda bort.
Jag körde med en fitness-instructor karaktär ett tag och fick en bit över 1000 kills i Brandenburg innan jag dog som vanligt efter att spelat efter några öl och klantade mig och blev biten. Det var ändå en ganska kul runda och jämförbart med B41.
Efter detta tänkte jag att jag skulle skapa en karaktär för att utforska den nya crafting systemet för smide, men här börjar jag verkligen tveka. Det verkar vara så mycket krav, typ först måste du ha carpentry level 2 för att bygga en trähink, sen level 2 masonry för att bygga ett simple forge, osv osv.
Det känns så svåråtkomligt att det mer känns som en late-game grej vilket är tråkigt för då är du antagligen vid det laget redan en vältränad zombie-slaktar maskin med så bra grejer att det du smider ihop själv är ganska meningslöst...

Jag är även lite bitter över att Kingsmouth challenge är bortplockad. Den var lite utav en favvo
Citera
2026-07-29, 15:57
Medlem
supremanics avatar
42.20 släpptes idag som stable build
Kollar lite på en som spelar på Twitch nu och jag är faktiskt lätt upphetsad över att börja en ny karaktär ikväll för det ser ut som mycket bra saker har hänt.
Nån mer som kommer spela?
Citera
2026-08-08, 14:07
Medlem
Har spelat nästan nonstop den här sommaren, älskar project zomboid.

Jävligt svårt att hitta folk att spela med dock.

Är dock fantastiskt glad att b42 äntligen är stable, så jag kan ladda ner mods å skit igen.
Citera
2026-08-08, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Jag är även lite bitter över att Kingsmouth challenge är bortplockad. Den var lite utav en favvo

en kompis ladda upp hela kånkarången på workshop, så man kan komma dit igen
https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=2434339338
vet inte om de funkar till 42.20 men borde göra?
va länge sen man spela på kingsmouth nu, brukar mest hänga runt i Muldraugh eller LV.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in