Plockade upp detta spelet igen nu när build 42 varit ute ett bra tag.
Första irritationsmomentet var att nycklar har vikt vilket jag inte gillade. Det är inte en rolig spelmekanik att behöva hantera inventoryt konstant med detta. Sån tur var gick detta lätt att modda bort.
Jag körde med en fitness-instructor karaktär ett tag och fick en bit över 1000 kills i Brandenburg innan jag dog som vanligt efter att spelat efter några öl och klantade mig och blev biten. Det var ändå en ganska kul runda och jämförbart med B41.
Efter detta tänkte jag att jag skulle skapa en karaktär för att utforska den nya crafting systemet för smide, men här börjar jag verkligen tveka. Det verkar vara så mycket krav, typ först måste du ha carpentry level 2 för att bygga en trähink, sen level 2 masonry för att bygga ett simple forge, osv osv.
Det känns så svåråtkomligt att det mer känns som en late-game grej vilket är tråkigt för då är du antagligen vid det laget redan en vältränad zombie-slaktar maskin med så bra grejer att det du smider ihop själv är ganska meningslöst...
Jag är även lite bitter över att Kingsmouth challenge är bortplockad. Den var lite utav en favvo