2011-03-30, 19:31
Medlem
katastrof.s avatar
Vet ej om detta är rätt forumdel, administratör kan väl flytta den om det behövs.

Jag har en relativt ny bärbar dator som utan problem klarar av att spela t.ex. call of duty modern warfare 2 på höga inställningar utan problem, men jag har sedan jag senast installerade just detta spel märkt att datorn stänger av sig efter en tids spelande, det kan variera mellan 15min - 2h, bara i just detta spel.

Det är inte så att den bara dör tvärt utan skärmen blir svart och sedan verkar det som om den stängs av "lugnt" om man säger så.

Har inte haft detta problemet förut med detta eller något annat spel, detta har tillkommit sen jag senast formaterade datorn.
Citera
2011-03-30, 19:35
Medlem
Rhonxs avatar
stänger den av sig helt eller bara att skärmen slocknar och sedan efter en stund stängs av?,
Citera
2011-03-30, 19:53
Medlem
Sanctis avatar
Datorn kanske blir för varm och överhettas?
Citera
2011-03-30, 20:48
Medlem
katastrof.s avatar
Den stänger av sig helt, men inte som att det bryts utan först blir skärmen svart, sen går den ner i varv efter nån sekund och sedan stängs den av helt, jag tvivlar på att det är överhettning. Spelar andra mer krävande spel utan problem och datorn ligger på en kylplatta.
Citera
2011-03-31, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katastrof.
Den stänger av sig helt, men inte som att det bryts utan först blir skärmen svart, sen går den ner i varv efter nån sekund och sedan stängs den av helt, jag tvivlar på att det är överhettning. Spelar andra mer krävande spel utan problem och datorn ligger på en kylplatta.
Vad har du för temperaturer då?
Citera
2011-03-31, 00:39
Medlem
lil richs avatar
Nu är jag ingen datorexpert, men har du uppdaterat drivrutinerna efter formateringen? Det låter som att den överhettas som ovanstående skribenter har antytt.
Citera
2011-03-31, 01:07
Medlem
Skulle tippa på att det är överhettning av något slag...
Citera
2011-03-31, 08:52
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastrof.

Att du kan spela andra mer krävande spel har ju dock ingen som helst relevans i sammanhanget då det kan variera brett ändå hur spelen nyttjar det dedikerade grafikminnet. Som exempel kan vi ta Starcraft 2 som under betan brände både ett och annat grafikkort för stackars glada betaspelare allt medan betydligt tyngre spel såsom Crysis hade gått som en klocka.

Uppdatera grafikdrivrutinerna, uppdatera DirectX, installera någon form av fläktmonitorering och sätt den på att logga temperaturen med korta intervaller till en textfil. Försök därefter att återskapa spelet och lägg upp loggen här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in