2011-03-30, 16:58
Medlem
mr.demons avatar
I invandringsforat så finns det en tråd som heter möte med mångkulturen. I den tråden får man inte kommentera vad folk skriver ( jag visste inte det när jag skrev ) så jag fick en tillsägelse för OT för att jag kommenterade nån dåre som hade bråkat med en 8 årig neger. Det kan jag ta. Men jag trodde inte att FB tillåter listtrådar? Vilket det blir om man inte får kommentera.

Nyss fick jag en tillsägelse för OT i MGM forat för att jag skrev "vilken wannabe gangsta" om negern som har mördat Elin. Den tillsägelsen kan jag inte riktigt förstå med tanke på att om jag postar ett mord och vet vem GM är, ska man då inte få posta en bild på GM i samma tråd och kommentera honom????

Om inte, så kan ju hela krim och mgm läggas ner då alla vill se GM. Och bilder och namn på fällda GM hela tiden postas. Vart ligger logiken i det??

Ja, jag har skickat PM till den nya lille MGB moderatoren. Men han hade visst missat bilden som visst vart OT i en tråd som avhandlar mordet på Elin och, ja just det. Det råkade vara GM på bilden.
2011-03-30, 17:16
Medlem
SweTechs avatar
Vad sa admin då? För du vet väl att det är den vägen du ska gå ifall du skickat PM till moderator men inte är nöjd med svaret där..? Att skapa en tråd här och gnälla kommer först när även admin ger dig "felaktigt" svar..
2011-03-30, 17:23
Medlem
mr.demons avatar
[quote=SweTech]Vad sa admin då? För du vet väl att det är den vägen du ska gå ifall du skickat PM till moderator men inte är nöjd med svaret där..? Att skapa en tråd här och gnälla kommer först när även admin ger dig "felaktigt" svar..[quote]

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt pliten. Jag ska skicka PM till anstaltchefen. Men jag tvivlar på att han kommer att svara. Vad jag har förstått så är det inte så ofta han svarar på PM.

EDIT: Är det stor admin man ska skicka PM till???
Senast redigerad av mr.demon 2011-03-30 kl. 17:30.
2011-03-30, 17:31
Medlem
soulreapers avatar
Citat:

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt pliten. Jag ska skicka PM till anstaltchefen. Men jag tvivlar på att han kommer att svara. Vad jag har förstått så är det inte så ofta han svarar på PM.

Citat:
Ursprungligen postat av Regel 0.06
0.06. Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM
Frågor om eventuella låsningar, borttagningar osv. diskuteras med berörd moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så kontakta forumets administratörer.
Som du kan se i regelstycket jag citerat så går det bra att kontakta valfri administratör.
2011-03-30, 17:32
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
https://www.flashback.org/t951568

Någon av dem...
2011-03-30, 17:33
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Någon av dem...

Oki, ska skicka PM nu.
2011-03-30, 17:47
Medlem
mr.demons avatar
Citat:

Någon av dem...

Nu har jag suttit och skrivit i 5 min. Och när jag ska skicka så tar inte den snubben du länkar till emot PM. Borde inte du veta det??? Va fan?
2011-03-30, 17:51
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Nu har jag suttit och skrivit i 5 min. Och när jag ska skicka så tar inte den snubben du länkar till emot PM. Borde inte du veta det??? Va fan?

Måste vara lite övertydlig, läs inlägget... (admin, admin4 & admin5)
2011-03-30, 17:51
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
OT-tillsägelserna med tillhörande varning för ohörsamhet är en idioti som kommer att fälla Flashback som forum. I synnerhet då tillämpningen av OT-regeln är helt godtycklig där uppenbar OT släpps igenom och tillsägelser delas ut för skitsaker.
Men det kanske är OT att tycka så? Jag rapporterar mig själv för OT så får vi se vad som händer.
Sedan kan det vara så att den OT som du anser släpps igenom, kanske inte är rapporterad, dvs. ingen har gjort moderatorerna uppmärksamma på dessa inlägg, medan de "skitsaker", som du kallar det, med största sannolikhet har rapporterats, vilket lett till tillsägelse för OT. Moderatorerna kan inte vara överallt hela tiden, inte se allt, särskilt inte i stora, populära trådar. Därför är det bra att du som medlem rapporterar inlägg som du anser vara OT, eller bryta mot någon annan regel. Svårare än så är det inte.

Sedan bör tilläggas att en tillsägelse inte är detsamma som en varning, det är bara en pekpinne att man bör skärpa sig.

Ytterligare tillägg: Att TS kommentar "vilken wannabe gangsta" togs bort, beror kanske på att den inte tillförde särskilt mycket till diskussionen (vad diskussionsämnet nu än var; är det tråden med bilderna på den mördade Elin du menar, TS?), eller vad tror ni?
2011-03-30, 17:53
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Måste vara lite övertydlig, läs inlägget... (admin, admin4 & admin5)

Jag sket i att läsa förstår du. Då jag GIVETVIS trodde att snubben som kom upp skulle ta emot PM.
2011-03-30, 18:07
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Ytterligare tillägg: Att TS kommentar "vilken wannabe gangsta" togs bort, beror kanske på att den inte tillförde särskilt mycket till diskussionen (vad diskussionsämnet nu än var; är det tråden med bilderna på den mördade Elin du menar, TS?), eller vad tror ni?

Men satan vilken snubbe du är????

Vad menar du att skulle tillföra diskussionen när man endast får skriva om bilderna? Vad menar du/ni att man ska skriva i en tråd med bilder på ett mord???

Vad snygg hon var naken? Vad sexig hon är?? Vad ful hon är. Om det är en tråd med bilder på en död tjej, så blir ju allt OT när man endast får diskutera bilderna. Och då blir det ju bara kommentarer som- stackars tjej-jävla neger osv. Och det tillför ju jävligt mycket. Då blir det ju absolut ingen diskussion alls, utan bara en massa kommentarer. En listtråd helt enkelt.

Men du/ni kanske hat intresse av att diskutera hur hon ser ut naken. Nej, man ska ju diskutera fallet?? Nej´, det blir ju OT, för det finns det ju redan en tråd om.

Så upplys mig gärna. Vad ska man diskutera då?????? Om man nu inte får kommentera GM ?
2011-03-30, 18:32
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Men satan vilken snubbe du är????

Vad menar du att skulle tillföra diskussionen när man endast får skriva om bilderna? Vad menar du/ni att man ska skriva i en tråd med bilder på ett mord???

Vad snygg hon var naken? Vad sexig hon är?? Vad ful hon är. Om det är en tråd med bilder på en död tjej, så blir ju allt OT när man endast får diskutera bilderna. Och då blir det ju bara kommentarer som- stackars tjej-jävla neger osv. Och det tillför ju jävligt mycket. Då blir det ju absolut ingen diskussion alls, utan bara en massa kommentarer. En listtråd helt enkelt.

Men du/ni kanske hat intresse av att diskutera hur hon ser ut naken. Nej, man ska ju diskutera fallet?? Nej´, det blir ju OT, för det finns det ju redan en tråd om.

Så upplys mig gärna. Vad ska man diskutera då?????? Om man nu inte får kommentera GM ?
Ta det nu lite lugnt, min bäste herre(?).

Jag var som sagt inte insatt i vad just den trådens diskussion gick ut på, eftersom jag aldrig besöker MGB-forumet, då sådant inte intresserar mig ett dugg; såg dock tråden på Heta ämnen.

Dock antar jag att det inte är OT att diskutera vem gärningsmannen är i en MGB-tråd med bilder på en död människa, i detta fall offret Elin Krantz. Vem som är mördaren, etc., har inget med dessa bilder att göra, vad jag förstår det som.

Kollade nu vad för diskussionsfrågor som TS ställer. Det är följande:

Är dessa äkta? Naturen ser onekligen svensk ut och flickan ser onekligen ut som Elin. Och hur gick GM egentligen till väga? Hur fasen klarar man av art göra något sådant?

Har "vilken wannabe gangsta" något att göra med
a) om bilderna är äkta eller ej?
b) hur GM gick till väga?
c) hur man klarar av att göra något sådant, som GM har gjort?

Visst, diskussionsfrågorna har att göra med GM, dock inte vem han är, och jag ser inte hur kommentaren "vilken wannabe gangsta" skulle kunna beröra frågorna heller. Kanske om du utvecklade det, t.ex. så här:

"Vilken wannabe gangsta, att han klarade av att göra det här, beror säkert på att han trodde sig vara en hårdkokt gangster direkt från New York, där våldtäkt och mord är vardag."

Något i den stilen hade varit mer godtagbart, eller vad du nu skulle ha för åsikt om "c) hur man klarar av att göra något sådant, som GM har gjort?". En oneliner som "vilken wannabe gangsta", och som gäller GMs utseende (vad jag förstod det som från ditt lite oklara inlägg ovan), har således inget med topic att göra.

Förstår du nu? Fallet diskuteras i en annan tråd. MGB-tråden har tre frågeställningar, det är dessa som är topic, inte en kommentar om GMs utseende.
Senast redigerad av JazzIsNotDead 2011-03-30 kl. 18:40.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in