Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Men satan vilken snubbe du är????
Vad menar du att skulle tillföra diskussionen när man endast får skriva om bilderna? Vad menar du/ni att man ska skriva i en tråd med bilder på ett mord???
Vad snygg hon var naken? Vad sexig hon är?? Vad ful hon är. Om det är en tråd med bilder på en död tjej, så blir ju allt OT när man endast får diskutera bilderna. Och då blir det ju bara kommentarer som- stackars tjej-jävla neger osv. Och det tillför ju jävligt mycket. Då blir det ju absolut ingen diskussion alls, utan bara en massa kommentarer. En listtråd helt enkelt.
Men du/ni kanske hat intresse av att diskutera hur hon ser ut naken. Nej, man ska ju diskutera fallet?? Nej´, det blir ju OT, för det finns det ju redan en tråd om.
Så upplys mig gärna. Vad ska man diskutera då?????? Om man nu inte får kommentera GM ?
Ta det nu lite lugnt, min bäste herre(?).
Jag var som sagt inte insatt i vad just den trådens diskussion gick ut på, eftersom jag aldrig besöker MGB-forumet, då sådant inte intresserar mig ett dugg; såg dock tråden på Heta ämnen.
Dock antar jag att det inte är OT att diskutera vem gärningsmannen är i en MGB-tråd med bilder på en död människa, i detta fall offret Elin Krantz. Vem som är mördaren, etc., har inget med dessa bilder att göra, vad jag förstår det som.
Kollade nu vad för diskussionsfrågor som TS ställer. Det är följande:
Är dessa äkta? Naturen ser onekligen svensk ut och flickan ser onekligen ut som Elin. Och hur gick GM egentligen till väga? Hur fasen klarar man av art göra något sådant?
Har "vilken wannabe gangsta" något att göra med
a) om bilderna är äkta eller ej?
b) hur GM gick till väga?
c) hur man klarar av att göra något sådant, som GM har gjort?
Visst, diskussionsfrågorna har att göra med GM, dock inte vem han är, och jag ser inte hur kommentaren "vilken wannabe gangsta" skulle kunna beröra frågorna heller. Kanske om du utvecklade det, t.ex. så här:
"
Vilken wannabe gangsta, att han klarade av att göra det här, beror säkert på att han trodde sig vara en hårdkokt gangster direkt från New York, där våldtäkt och mord är vardag."
Något i den stilen hade varit mer godtagbart, eller vad du nu skulle ha för åsikt om "c) hur man klarar av att göra något sådant, som GM har gjort?". En oneliner som "vilken wannabe gangsta", och som gäller GMs utseende (vad jag förstod det som från ditt lite oklara inlägg ovan), har således inget med topic att göra.
Förstår du nu? Fallet diskuteras i en annan tråd. MGB-tråden har tre frågeställningar, det är dessa som är topic, inte en kommentar om GMs utseende.