2022-04-29, 11:55
Medlem
Ni som kör UG TRT med testo E eller C, vad skulle ni göra om ni ska åka på en två veckors resa? Trycka extra mycket samma dag ni reser, eller köpa testo U?
Citera
2022-04-29, 12:58
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Ni som kör UG TRT med testo E eller C, vad skulle ni göra om ni ska åka på en två veckors resa? Trycka extra mycket samma dag ni reser, eller köpa testo U?

Nu kör inte jag E eller C men personligen hade jag som du säger kört en extra dos samma dag som du reser och sen gå utan i två veckor, endast två veckor av kommer inte göra någon vidare skillnad.
Citera
2022-04-29, 19:32
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:

dubbla dosen är inte fel
Citera
2022-04-30, 11:39
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Att bli gammal och gå på TRT. Har några funderingar kring det då jag nu är en bit över 50 år gammal.

Testonivåerna sjunker ju naturligt över tid när en man blir gammal.

Har någon av er råkat ut för att en läkare sagt typ att "du är nu 55 år och ditt fallvärde på 20nmol/l är för högt för en 55-åring, vi kommer dryga ut ditt intervall enligt <formel>"?

Ni har väl alla sett kurvan över hur en Nebidoinjektion påverkar nivåerna i kroppen? En peak som rätt fort dalar och sedan segar sig neråt mot lägstavärdet innan nästa injektion. Jag mår bäst nånstans i 20% fram till 80%, tidsmässigt, av den kurvan. Att dryga ut intervallet gör ju bara att skillnaderna mellan högsta och lägsta nivå blir större, och tiden jag mår OK minskar. Den kurvan liknar ingenting av en mans naturliga testonivåer. Redan nu har jag märkt att när mitt intervall varit en vecka för lång att jag mår lite väl dåligt tiden innan nästa injektion, och att jag spenderar en del tid efter injektion med att återhämta mig från det måendet. Jag bävar att det kanske blir standard för mig en dag.

Offentlig vård i ett nötskal. Testa privat vårdgivare.

Ett annat alternativ är att du microdoserar testo p med insulinsprutor och slutar med det 7 dagar innan provtagning. Bökigt men det är ett sätt att behålla livskvalitén.
Citera
2022-04-30, 11:43
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Kul att det lyckades. Och tack. Nu kommer jag ju inte få Pregnyl eftersom det inte finns tillgänglig längre. Men av nyfikenhet, hur används det i samband med trt och försök att bli gravid? Fortsätter men på sin normala trt och boostar med Pregnyl eller kliver man av Nebido (i mitt fall) och börjar med Pregnyl.

Din läkare kommer att avgöra. Förutsatt att inte något annat medicinskt hinder föreligger så fungerar båda alternativen. D.v.s du kan både fortsätta med nebido och fertilitetsbehandla och producera barn likväl som du kan gå av nebido och fertilitetsbehandla och få barn.

Jag har själv råkat producera en avkomma med HCG och flera gram testo i kroppen.
Citera
2022-04-30, 15:49
Medlem
Hur funkar det rent konkret, låt oss säga att vi har en testperson vid namn X.

X har innan start av nebido, 10 nmol/L.
Efter han kommit in med ett antal injektioner så har x ett värde runt 30nmol/L.

Om vi bortser från välmående etc och endast tittar på de ansra egenskaperna.

Ä nu så att X bygger sina muskler 3x så snabbt som tidigare eller måste man gå ännu djupare och förstå sambandet mellan både nivå av testosteron + androgenreceptorerna i muskulaturen?

Flummig fråga kanske, men vet här sitter några på ovärderlig kunskap.

Allt gott, Pingu
Citera
2022-04-30, 23:37
Medlem
Predator123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPingu

Ä nu så att X bygger sina muskler 3x så snabbt som tidigare eller måste man gå ännu djupare och förstå sambandet mellan både nivå av testosteron + androgenreceptorerna i muskulaturen?

Allt gott, Pingu

Nej, inte riktigt så det funkar. Finns en miljon saker som spelar in och påverkar hur mycket muskler man bygger. Även om vi nu skulle låtsas att nivån av testo va den enda faktorn kan man ändå inte säga att X nivå av testo bygger Y mängd muskler.
Citera
2022-05-01, 08:07
Medlem
Citat:

Allt gott, Pingu

Jag kan bara utgå från mig själv. Jag har haft storlek S slim fit i över 20 år, och efter ca 6 månader på TRT har jag varit tvungen att gå upp en storlek till M slim fit. Det är för att axelpartiet har vuxit, kan knappt knäppa mina gamla skjortor längre. Jag har alltid tränat måttligt, 3-5 ggr/vecka och har inte ändrat på det sedan jag började med TRT.
Citera
2022-05-01, 14:12
Medlem
Citat:
Jag kan bara utgå från mig själv. Jag har haft storlek S slim fit i över 20 år, och efter ca 6 månader på TRT har jag varit tvungen att gå upp en storlek till M slim fit. Det är för att axelpartiet har vuxit, kan knappt knäppa mina gamla skjortor längre. Jag har alltid tränat måttligt, 3-5 ggr/vecka och har inte ändrat på det sedan jag började med TRT.
Alright! Kör du IM-injekt eller gel?

Själv har jag stått på gel ett par månader och ska om några veckor på min första injekt.

Tränar inte i dagsläget alls tyvärr, motivationen dog med tiden när man träffade dryga och förstod hur gott livet kan vara med kanelbullar etc.

Men Tanken är ju att ta tag i denna miserabel fysik nu när man ändå mår bättre.

Kul o höra din story och dina tankar. Dela gärna med dig av mer! Nyfiken.

Pingu
Citera
2022-05-01, 15:52
Medlem
Citat:

Allt gott, Pingu

Det är lite svårt att svara på pga av att du stavar dåligt och det är därför svårt att veta vad du vill.

Men jag skulle säga såhär: Om man går på trt kommer man anta ungefär samma kroppsform som man hade som ung OM man är lika aktiv som då. Om man bara sitter på soffan är det tveksamt om kroppen kommer lägga på sig några muskler.
Citera
2022-05-01, 18:41
Medlem
Citat:
Alright! Kör du IM-injekt eller gel?

Själv har jag stått på gel ett par månader och ska om några veckor på min första injekt.

Tränar inte i dagsläget alls tyvärr, motivationen dog med tiden när man träffade dryga och förstod hur gott livet kan vara med kanelbullar etc.

Men Tanken är ju att ta tag i denna miserabel fysik nu när man ändå mår bättre.

Kul o höra din story och dina tankar. Dela gärna med dig av mer! Nyfiken.

Pingu

Jag kör IM, men jag kör ju UG och inte genom vården. Mitt senaste prov visade 42 i testo 3 dagar efter injektion. Har aldrig haft dålig fysik men alltid varit väldigt smal som sagt. Blev förvånad själv över att det gett sådan effekt. Det blir ju rätt dyrt att byta ut alla skjortor, kavajer och jackor man köpt på sig genom åren, men det är det väl värt T-shirts och tröjor funkar fortfarande även om de är märkbart tighta.
Citera
2022-05-02, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det är lite svårt att svara på pga av att du stavar dåligt och det är därför svårt att veta vad du vill.

Men jag skulle säga såhär: Om man går på trt kommer man anta ungefär samma kroppsform som man hade som ung OM man är lika aktiv som då. Om man bara sitter på soffan är det tveksamt om kroppen kommer lägga på sig några muskler.
Skummade genom min text igen och såg hur jävla mycket till neandertalare jag framstår som.

Har Android om det är en giltig ursäkt..

Nåväl så svarade du ändå på frågan jag försökte formulera med en lätt 10-attack.

Nej, hela sitta på soffan-biten kan man ju släppa, men går i princip från 0 träning till kanske 3x - 5x / vecka med styrka är tanken... är för övrigt under 30 än...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in