2021-11-21, 09:50
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Fattar inte att de kan vara så olika mellan läkarna. min endo är högsta hönset på avdelningen "länssjukhus" på mitt Nebido recept står det 1ml/3v samt på Pregnyl receptet .kompleterande behandling hypogonadism enl särskild orination,han är även informerad om att jag självmedicinerar med boldenone i perioder mot led och mjukdelssmärta. vilket han dock inte har skrivit in i jornalen, utan det är i mellan oss,han har utrykt att han inte tycker om det men han har inget annat att erbjuda.

Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Avundsjuk på sig som får pregnyl. Min bet inte ad det är och vill inte förskriva det..
Han är inte ens endokrinologi dock utan egentligen psykiater.

Ja, hur tusan får man sin läkare att skriva ut Pregnyl? Jag har testikelatrofi, ont/obehag - men får inte Pregnyl, skulle vara skönt att slippa självmedicinera...

Citat:
Ursprungligen postat av Ollonblau
Men ditt tips om att smörja axlarna gjorde skillnad känns det som.

Grymt!
Citera
2021-11-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ja, hur tusan får man sin läkare att skriva ut Pregnyl? Jag har testikelatrofi, ont/obehag - men får inte Pregnyl, skulle vara skönt att slippa självmedicinera...

Grymt!
Samma här. Det ledde i förlängningen till operation eftersom man provat allt annat, och har nu bara en kula.
Provade en period med pregnyl. Tyckte allt kändes bättre med det, i kombination med nebido. Frågan hur man ska få det på recept dock 🙄 Om man börjar gå på Anova istället kanske det är lättare?
Citera
2021-11-21, 13:08
Medlem
Citat:

Grymt!
Gott igenom ett par endokrinologer vid det här laget.tog beslutet att dela upp Nebidon på eget bevåg dåvarande läkare vart tokig (skulle få leverskador mm)bytte direkt .Har alltid försökt vara helt ärlig med mina läkare . Efter att läst på om pregnyl så köpte jag på nätet och märkte en direkt skillnad på mitt välmående samt att mitt spermacole försvann liksom mina vid de här laget mindre östrokänningar. Vid nästa möte med min läkare så talade jag om detta.samt påtalade att mitt tidigare progesteron prov visade ej mätbart. Svaret va enkelt mår du bättre med pregnyl ska du ha pregnyl.
Citera
2021-11-21, 14:33
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Gott igenom ett par endokrinologer vid det här laget.tog beslutet att dela upp Nebidon på eget bevåg dåvarande läkare vart tokig (skulle få leverskador mm)bytte direkt .Har alltid försökt vara helt ärlig med mina läkare . Efter att läst på om pregnyl så köpte jag på nätet och märkte en direkt skillnad på mitt välmående samt att mitt spermacole försvann liksom mina vid de här laget mindre östrokänningar. Vid nästa möte med min läkare så talade jag om detta.samt påtalade att mitt tidigare progesteron prov visade ej mätbart. Svaret va enkelt mår du bättre med pregnyl ska du ha pregnyl.

Intressant. Vad hade du för östrokänningar innan Pregnyl?

Vad ska man begära för prover?
Progesteron
Mer?
Citera
2021-11-21, 19:28
Medlem
Citat:
Intressant. Vad hade du för östrokänningar innan Pregnyl?

Vad ska man begära för prover?
Progesteron
Mer?
Från början fick jag 4ml/8v mådde som en kung första två veckorna sen kom ö-känningarna pitten la ner humöret gav vika klåda och lätt ömmande bröstvårtor. fick kompletera med AI började injesera själv 1ml/2v behövde behövde efter en tidbara använda Ai sporadisk för att hålla lillponken vid liv, Har nu 35 idalvärde mot 11 på 8v intervallet glesar ut i ettapper till 1ml/3v behöver forfarande ai till och från ,ca 26 i dalvärde.tas ett prov på Progesteron på min begäran då jag läst att progesteron förutom att vara ett moderhormon även har en skyddande effekt på prostatan samt vid brist kan ge en högre känslighet för östrogen.
har både prostatit och spermacole vid denna period, provet visar icke mätbart. köper pregnyl på brädan och provar en nästan omedelbar effekt inom ett par veckor är mina symtom borta....berättar detta för läkaren när jag träffar honom ca 6mån efter provtagningen och han bifaller min önskan om pregnyl. ligger dom senaste åren på ca 29+-1 i dalvärde vilket jag och min läkare är nöjda med.
Citera
2021-11-21, 22:57
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Från början fick jag 4ml/8v mådde som en kung första två veckorna sen kom ö-känningarna pitten la ner humöret gav vika klåda och lätt ömmande bröstvårtor. fick kompletera med AI började injesera själv 1ml/2v behövde behövde efter en tidbara använda Ai sporadisk för att hålla lillponken vid liv, Har nu 35 idalvärde mot 11 på 8v intervallet glesar ut i ettapper till 1ml/3v behöver forfarande ai till och från ,ca 26 i dalvärde.tas ett prov på Progesteron på min begäran då jag läst att progesteron förutom att vara ett moderhormon även har en skyddande effekt på prostatan samt vid brist kan ge en högre känslighet för östrogen.
har både prostatit och spermacole vid denna period, provet visar icke mätbart. köper pregnyl på brädan och provar en nästan omedelbar effekt inom ett par veckor är mina symtom borta....berättar detta för läkaren när jag träffar honom ca 6mån efter provtagningen och han bifaller min önskan om pregnyl. ligger dom senaste åren på ca 29+-1 i dalvärde vilket jag och min läkare är nöjda med.

Ok!

Vilken dosering kör du på Pregnyl?
Citera
2021-11-22, 06:36
Medlem
Citat:
Ok!

Vilken dosering kör du på Pregnyl?
1200-1500ie/v
Citera
2021-11-22, 09:06
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
1200-1500ie/v

Då gissar jag på 4-500 iu mån-ons-fre.

Inga östrokänningar på denna dos? Jag får rätt högt östro när jag lägger in HCG...
Citera
2021-11-22, 10:05
Medlem
Citat:
Då gissar jag på 4-500 iu mån-ons-fre.

Inga östrokänningar på denna dos? Jag får rätt högt östro när jag lägger in HCG...
Inga alls ,har provat ända upp till 3x1500ie/v utan att ö-känningarna kommer tillbaka.
Citera
2021-11-23, 15:21
Medlem
Någon som donerat blod under Nebido-behandling? Är det tillåtet?
Citera
2021-11-24, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandaren6767
Någon som donerat blod under Nebido-behandling? Är det tillåtet?

Ja det är tillåtet. Många på TRT donerar för att sänka HB och järn.
Citera
2021-11-24, 18:39
Medlem
Citat:

Grymt!

Idag blev första sticket! Hoppas dehär hjälper nu...

Tack för all hjälp! På återseende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in