Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Måste jag avinstallera mitt f-secure också? eller kan jag installera om det på nytt efteråt bara?
Vid en fabriksåterställning kommer datorn bli som i det skick den var i, första dagen du fick hem den från affären. Om du därefter inhandlat antivirus program eller andra betalda program kan du bara installera om dessa igen, efter att du återställt datorn.
Om du vill ha en "clean" installation av windows 7 kan man ladda ner dessa på pb.
Jag har valt att köra på detta alternativ då jag finner det oerhört störande att det finns med så mycket förinstallerade program när jag köper en dator. Till exempel word i 30 dagar. Norton i 60 dagar och dylikt. Därför tankade jag hem en såkallad windows 7 ISO som man då bränner på en skiva.
Jag ser inte något fel eller olagligt i det jag gör eftersom det för mig är en självklarhet att man ska få med en skiva när man köper datorn.
Det enda märkbara skillnaden på den jag hämtat från pb är att jag enbart har ett svenskt language pack istället för svenskt systemspråk.
Vilket för mig nu är engelska (När man loggar in, välkomstskärm etc).
Det finns något som heter windows 7 anytime upgrade på din dator på kontrollpanelen.
Där kan man slå in en uppgraderingsnyckel för att som det låter, få en bättre version av windows 7. Om du är sugen på windows 7 ultimate kan jag pm:a en liten present efter att du fått igång allting
mvh