2011-03-30, 10:17
  #1
Medlem
Igår kände jag hur magen började bubbla och ha sig.
Inga övriga symptom men nu imorse har jag bokstavligen suttit på toa i timtal med vattniga diarreer och känner att jag måste skita fast jag inget har kvar liksom, klart jobbigt.


Käkade stekt kyckling igår, kan ju vara en orsak men det finns väl massor. Annan person som åt samma mat har inga symptom idag.

Inget illamående eller feber.

Kallar man det matförgiftning eller även magsjuka när man enbart har diarreer?
Behöver man oroa sig över att det trycker på hela tiden men jag har knappt ngt att skita?
Är det kroppens sätt att bli av med det infekterade?
Citera
2011-10-13, 18:05
  #2
Medlem
Undrar det samma, kom hem från Tjeckien i fredags och under min vistelse så åt jag kanske den äckligaste och mest sunkiga French-Hot-Dogen jag någonsin ätit i mitt liv på en riktig öststatsmarknad...
Har haft diarré i en i en vecka nu (imorgon) och jag vet inte ifall man borde gå till doktorn snart.
__________________
Senast redigerad av Zerkalo 2011-10-13 kl. 18:06. Anledning: Skrev lite fel
Citera
2011-10-13, 18:12
  #3
Medlem
Duramaters avatar
Mycket konstigt att du inte har feber, hmm. Det jag tänkte på när jag läste tråden var att du hade drabbats av Campylobacter jejuni men inkubationstiden för sjukdomen brukar vara 2-5 dagar.
Gå till VC och bli undersökt, dessutom så går c.jejuni bort av sig själv.
Krya på dig!
Citera
2011-10-13, 19:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Mycket konstigt att du inte har feber, hmm. Det jag tänkte på när jag läste tråden var att du hade drabbats av Campylobacter jejuni men inkubationstiden för sjukdomen brukar vara 2-5 dagar.
Gå till VC och bli undersökt, dessutom så går c.jejuni bort av sig själv.
Krya på dig!

Menar du mig eller TS?
Citera
2011-10-13, 21:13
  #5
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Menar du mig eller TS?

Jag menar TS. Jag borde ha citerad istället!
Citera
2011-10-13, 22:07
  #6
Medlem
Du blev väll helt enkelt bara dålig i magen om det sedan var pga kycklingen eller inte spelar nog itne så stor roll.
Sådär kan jag med få då och då, att magen kör ihop sig och det slutar med diarre men det går över efter någon dag.

Även mycket alkohol och dålig mat har den effekten.

Zerkalo
Jag skulle nog dra åt mig öronen om det inte hade blivit bättre efter en vecka. Kanske dags att ringa VC eller sjukrådgivningen.
Det finns ju även något som heter colon irritabile, IBS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in