2011-03-30, 10:17
Medlem
Tjena gott folk.

Jag tänker på såna tillfällen som ändrar oss lite grann. Vilka fyllor har fått oss att bli en bättre människa?

Här är min saga.

Sommaren 2009 blev jag bjuden på en fest hos en kompis. Jag hade tagit med mig öl men kompisen hade en 70CL vodka på 38.5% till salu. Jag köpte den och drack hela inom en timme. Efter en kvart av sista glaset med saft o vodka minns jag inte någonting som hände. Alla jag snackade berättar att jag upprepade "Jag ska bevisa att jag inte ska spy".

Efter nån stund gick vi till närmase lekplatsen och jag fortsatte säga det. En kompis märkte att jag höll på att spy men att jag kämpade emot det. Han slog mig i ryggen allt han hade och fick mig att spy. Efter det däckade jag. Han ringde min morsa och hon kom på en kvart. Hon slog mig 5 gånger (eller nåt) och skrek på mig att vakna. Jag sade "Låt mig vara" och mina vänner flyttade mig till bilen.

Det värsta av allt var att min lillebror var med mig i bilen. Morsan körde mig till sjukhuset och väntade på svar. Det enda sjuksköterskan sade var att jag hade urinerat i byxorna men jag var okej. Dom körde mig 10 mil till ett annat sjukhus i ambulans. Jag vet inte varför jag inte kunde stanna där but w/e. Jag fick magpumpning och jag somnade. Jag minns att jag vaknade upp på sjukhuset i en korridor och visste att jag var på ett sjukhus. En läkare märkte att jag hade vaknat och sa att "allt är okej, Vi ringer din mor"

Jag visste fortfarande inte vad som hade hänt. Men jag fick lite fika. Min morsa kom och hon såg så äckligt besviken på mig. Hon berättade att min lillebror var med i bilen och han såg mig stenpackad. Jag skämdes enormt. Efter jag hörde att min lillebror var med i bilen började jag gråta. Jag kom hem tog en dusch och grät hela tiden. Jag grät mig själv till söms och vaknade upp en ny människa. Jag har inte slutat dricka ibland. Men jag har aldrig druckit för mycket.

Finns det någon som har en speciel historia angående alkohol som medför en förändring?
Senast redigerad av Ot-kj 2011-03-30 kl. 10:33.
2011-03-30, 10:29
Medlem
Knotknets avatar
Jag har gjort mycket dumt på fyllan men har inte slutat för det. Behöver alkohol och droger för att överleva.
2011-03-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag har gjort mycket dumt på fyllan men har inte slutat för det. Behöver alkohol och droger för att överleva.
Behöver sluta med det. Bara det förändrar dig lite grann. For better or for worse. "We are all victims of this world"
2011-03-30, 10:38
Medlem
R.Rs avatar
Jag ställer mig tveksam till om man verkligen kan säga att en fylla har gjort en till en bättre människa. Snarare så att man lär sig att handskas med alkohol när man fått en näsbränna. Du inser nu att det är väldigt korkat att hälla i dig en sjuttis under loppet av en timme. Själv har jag insett att alkohol egentligen ger väldigt lite, det är snarast så att man slösar bort massa tid under/efter förgiftningen på att inte göra något vettigt alls.
2011-03-30, 10:42
Bannlyst
Jag & några kompisar råkade bränna ner ett k-märkt hus på fyllan.
Efter det är man kanske lite försiktigare med eld när man dricker... annars vet jag inte.
2011-03-30, 11:05
Medlem
ascs avatar
man lär sig så länge man lever men man kanske inte lever som man lär. jag körde bil på fyllan när jag var 13 år...jag lovade mig själv att aldrig kombinera fordon med alkohol. men det gjorde jag ca 20 år senare, fast denna gången en krasch med moppe i thailand. kostade mig ca 100000 baht i mutor och "civil damage" och ganska svåra smärtor i kroppen. jag hoppas att den händelsen får mig att tänka mer klart med alkohol i kroppen men det är inget jag lovar. men inom den närmaste tiden kommer jag iaf tänka efter lite extra innan jag sätter mig på moppen eller i bilen med promille i blodet.
2011-03-30, 11:31
Moderator
vfs avatar
Öhhhhhhhh https://www.flashback.org/t495405 *Klick*/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in