2011-03-30, 10:00
Medlem
L-illuminatos avatar
Hej,
Allt fler av mina Slipsar har börjat se lite skitiga ut iom att våren är på gång och med den försvinner också de Cashmere tröjor/koftor som jag annars lyckats dölja mestadelen av min slipps med (förutom knuten). Så det känns som att jag är i ett något pressat behov av att hitta en slipsstvätt innanför tullarna som är grym på att göra rent Siden/silkes slipsar till ett skäligt pris.

Tips motages
Citera
2011-03-30, 10:24
Medlem
hundensårs avatar
Vill också gärna veta. Vågar inte riktigt släppa ifrån mig slipsarna varsomhelst.
Citera
2011-03-30, 10:28
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Vill också gärna veta. Vågar inte riktigt släppa ifrån mig slipsarna varsomhelst.

Precis man vill inte lämna in sin Gucci eller Valentino slips hos Nyckelsmeden i tuben och sedan komma tillbaka och se att den är förstörd.

De som jag allmänt känner kan vara mest intressesanta är en ganska stor kemtvätt Linégatan/Sturegatan som verkar köra mycket herrkläder samt en annan på Mäster Samuelsg/Malmskillnadsg men vill helst höra lite feedback innan jag lämnar in mina slipsar för en välbehövlig uppiffning....
Citera
2011-03-30, 11:17
Medlem
j0h2ns avatar
http://www.sturebadstvatten.se/
Citera
2011-03-30, 15:12
Medlem
ralphlaurens avatar
Brukar använda kemtvätten som ligger på karlaplan, mellan narvavägen och styrmansgatan, samma hus som maxim men vänd mot karlaplan, kan tyvärr inte förmå mig minnas namnet nu. Är mycket nöjd, lämnar inte bara in slipsar utan varit där med rökskadade gardiner m.m.
Citera
2011-03-30, 20:02
Medlem
Robert_Goatses avatar
Jag brukar låta Wahlströms Skrädderi, Nybrogatan 40, ta hand om mina.
De har en lokal på Mäster Samuelsgatan också.
Citera
2011-03-30, 20:12
Medlem
Point Blanks avatar
Någon som har provat sådana där servetter man kan köpa för rengöring av fläckar på slipsar?
Citera
2011-03-31, 10:32
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Point Blank
Någon som har provat sådana där servetter man kan köpa för rengöring av fläckar på slipsar?

Ja. En gang. Det ar knappast nagot man gor om.
Citera
2011-04-14, 12:39
Medlem
L-illuminatos avatar
Får tillbaka mina slipsar från sturebadstvätten snart men jag skulle inte förvänta mig mirakel tydligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in