2011-03-29, 23:57
Medlem
Som rubriken lyder så har jag lite strul med bredbandet. Hittade inga riktigt bra trådar som hjälpte, men jag hoppas att någon flashbacks hjälte kan rädda mig. Jag har windows 7 jag kommer åt internet bara det att ibland så stängs det av helt och ibland är det bara sjukt segt.
IPv4 har anslutning men inte IPv6. Det är en skoldata så det funkar perfekt i skolan. Det funkar även för min stationära och för alla i min familj.
Läste att man måste ändra WEP kryptering på alla datorer i huset, kan det vara problemet? Orkar inte springa runt och fixa det om det inte ens har med saken och göra. Ajja tack på för hand!
Citera
2011-03-30, 00:45
Medlem
hasenfrasens avatar
Att IPv6 saknar anslutning är helt normalt då de flesta ISP'er i Sverige inte supportar IPv6 och väldigt sällan de routers man har i hemmen. Att din trådlösa anslutning f*ck*r ur hemma är inte helt ovanligt, speciellt med lite sunkiga trådlösa konsument-routers.
Citera
2011-03-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Att IPv6 saknar anslutning är helt normalt då de flesta ISP'er i Sverige inte supportar IPv6 och väldigt sällan de routers man har i hemmen. Att din trådlösa anslutning f*ck*r ur hemma är inte helt ovanligt, speciellt med lite sunkiga trådlösa konsument-routers.

Okej, tror inte den är allt för sunkig på tanke att det är 100 mbit några månader gammal netgear router.. Men du vet inte några lösningar som man kan pröva?
Citera
2011-03-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janneboi
Okej, tror inte den är allt för sunkig på tanke att det är 100 mbit några månader gammal netgear router.. Men du vet inte några lösningar som man kan pröva?

Spelar ingen roll vad du prövar så länge din ISP inte ger dig v6. Gör dom inte det men du ändå vill prova på v6 så rekommenderar jag www.sixxs.net
Citera
2011-03-31, 00:12
Medlem
sandra_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janneboi

Som men all säkerhet inte klarar köra IPv6. Varför vill du köra IPv6 hemma om man får lov att fråga?

Att nätet är segt etc. kan orsakas av många faktorer, så mer info är nödvändigt. Är du långt i från routern? Testat annan kanal? Bytt placering på routern, ex. högre upp? Är routern nära metallföremål? Etc. etc.....

Och du vill inte köra WEP... du vill köra WPA2-PSK AES.
Citera
2011-03-31, 01:34
Medlem
hasenfrasens avatar
Att ge förslag på åtgärder du kan utföra när du inte berättar vad du har för prylar är lite svårt.
Citera
2011-03-31, 21:41
Medlem
Jag har en hp data, windows 7 och 100/100 netgear. Är inte så insatt har bara läst på forum om att ipv6 kan vara problemet och när jag kollade nätverksstatus så saknades det. Routern är inte alls långt ifrån, det är inget fel på sändningen eftersom det funkar för alla i min familj. Men ska ta och ringa bredbandsbolaget imorgon och se ifall dem kan hjälpa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in