• 1
  • 2
2011-03-30, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Pedofil/Hebofil vet jag inget om, men detta känner jag mycket väl igen.
Betygssättningen inom idrotten var bara ett rent skämt, men inte bara för tjejer.
Personer som var idrottsintresserade (Inte nödvändigtvis att hålla på med egen sport utan även genom att bara titta på sport!) fick höga betyg vare sig de var på lektionerna eller inte.
En person som var bäst i sverige i höjdhopp men ganska medioker i allt annat vi höll på med fick högsta betyg trots att han bara varit på ett fåtal lektioner under hela terminen pga en skada.

Läraren hade även intressanta betygsgränser för olika prestationer inom friidrott.
För killar var det under 13sek på 100m som gällde för femma medan det för tjejerna räckte med 16!
6 varv på bana var en annan klassiker. 3min bättre var killarna tvungna att springa för att få samma betyg!
Vad gränserna låg på i längdhopp som den kvinnlige läraren satt upp minns jag inte, men förmodligen var det väl 3m även där
Vet inte vad det orimliga är i att 3 sekunder längre för tjejer på 100 meter är, låter som en ganska standard grej för den nivån. Valde att gå till en idrottslärare när vi hade "Arbetsveckor" i 3:an på gymnasiet (1 månad), och blev inskickad i tjejernas omklädningsrum lite då och då för antingen förde dem ett jävla väsen, eller att någon kom och bad oss gå in och fixa X, självklart var man betydligt oftare inne hos killarna då det nästan varje jävla lektion gick överstyr. (då killen jag var hos var sanslöst lat och gjorde ungefär 5% av allt arbete). Banka på dörren 3 gånger och säg att du kommer in för att sedan vänta typ 10 sekunder innan du gick in. I början var det väl lite pirrigt, men det tog ungefär en vecka sen var reaktionen endast "Men för i helvete, vad fan har dem gjort nu". Om någon jobbar med det i fler år skulle jag tro att det inte finns ett uns kvar av någon form av attraktion allt det betyder är extra arbete.
Citera
2011-03-30, 12:51
Medlem
Poke53281s avatar
Dom falska rykten om att idrottslärare är en bundt peddoar är precis grunden till att jag alltid tackar nej til at vikariera för idrottslärare!

Jag vill inte engång arbeta för fritidsordningen, simpelthen fordi där är så många fanatiska idioter som går runt och tror at alla dom som arbetar där är småkåta pedoer...usch! Lönen är inte hög nok till att bli misstänkt för når man inte har gjord dygnet rundt...gud vad är folk tokiga i dagens samhälle...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in