2011-03-29, 20:23
Medlem
Träffat en tjej genom plugget som jag har fastnat för.
Vi började prata lite helt allmänt på rasterna började göra lite uppgifter tillsammans på lektionerna etc.
Vi gick tillsammans hemåt efter en skoldag där vi byta telefonnummer med varandra.
Var hemma hos hon förra veckan och pluggade känner verkligen för den här tjejen.
Vet inte riktigt vad hon vill.

Hon frågade mig efter mitt nummer.
Hon frågade mig om vi skulle plugga efter skoltid.
Hon har frågat vad jag ska göra om dagarna osv.

Är en riktigt blyg kille när det gäller att närma sig tjejer.
Är för blyg för att skicka nått sms till henne etc.

Vet inte riktigt hur jag ska gå till.
Hur ska jag börja flörta lite smått med henne på rasterna osv?

Är en kille på 20+
Citera
2011-03-29, 20:26
Medlem
Snotrics avatar
Skicka ett SMS och fråga om hon vill se film eller nåt i helgen.
Citera
2011-03-29, 20:28
Medlem
ballings avatar
Föreslå att ni efter att ni har pluggat klart någon kväll kan se på en film. Det brukar ofta vara ett säkert kort. Sedan får du tolka hennes signaler medans ni ser på filmen. Är ofta lätt att avgöra om tjejen är intresserad då eller inte.

Lycka till!
Citera
2011-03-29, 20:28
Medlem
tältpinnes avatar
Om ni studerat tillsammans, slagit följe hemåt samt bytt nummer kan du väl inte vara särskilt blyg?

Det verkar ju uppenbarligen finnas ett intresse även från hennes sida. Ring henne! eller om du nu är så blyg, skicka ett sms. Flörtfasen har ni redan passerat, dags för dejt nu.
Citera
2011-03-29, 20:40
Medlem
fuckpunchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Om ni studerat tillsammans, slagit följe hemåt samt bytt nummer kan du väl inte vara särskilt blyg?

Det verkar ju uppenbarligen finnas ett intresse även från hennes sida. Ring henne! eller om du nu är så blyg, skicka ett sms. Flörtfasen har ni redan passerat, dags för dejt nu.

Håller med! Bara kör på.
Citera
2011-03-29, 20:43
Medlem
watashi-was avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snotric
Skicka ett SMS och fråga om hon vill se film eller nåt i helgen.

Den här killen sa det.

Går hon med på det så är det bara att sätta på en komedi - så hon sitter och skrattar och trivs och sen är det bara att närma sig och se om det funkar och sen smyga in en kyss. Bättre kan det inte bli

Förresten, lycka till!
Citera
2011-03-29, 20:45
Medlem
Jag är också blyg när det kommer till tjejer har tabbat mig sjukt många gånger också pga detta.
Men skulle kunna säga att man ska släppa allt och bara köra sitt race(och såklart vara lite snällare men det blir man ju ändå men)

Fråga ifall hon vill följa med ut på stan(?) en stund, Och sen fråga ifall hon är sugen på lite mat och sen kör. Klart du betalar (hon får bra vibbar från dig pga att hon inte tror att du tycker om henne mer än en vän(hon borde tro detta ifall hon inte känner samma sak som dig). Skulle du bjuda henne på mat så blir det alltid en andra träff som är lite hetare än dom andra ) Tänk på att göra detta på en vardag kan lova dig, det ger henne inte samma känsla (finns ingen anledning att förklara varför men det är bara så).

Sen vet jag inte hur hon är men du vet ju hur du ska styra. Men detta funkar 90% kan ju gå fel ifall hon säger nej som jag inte skulle tro att hon skulle göra för att hon har frågat dig om vissa saker.

Vill inte ha några skit inlägg tillbaka bara för att jag drog en snabb taktik för att styra en brud som man inte känner så bra.

Lycka till
Citera
2011-03-29, 20:47
Medlem
Det låter väldigt mycket som en skolpojke på 20+

I vilket fall så tycker jag att du borde flörta med henne på "rasterna." Kan ju fråga om hon vill luncha eller ta en kaffe?
Citera
2011-03-29, 20:48
Medlem
rootswallers avatar
om tjejen är 20+ kanske det är bättre att bjuda henne på ett glas vin efter ni pluggat en eftermiddag? snarare än att titta på film d.v.s. går du på universitet/högskola? är ni gymnasister funkar nog film bra dock.
Citera
2011-03-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r3450n
Det låter väldigt mycket som en skolpojke på 20+

I vilket fall så tycker jag att du borde flörta med henne på "rasterna." Kan ju fråga om hon vill luncha eller ta en kaffe?

Kanske låter lite fel formulerat nu när ja läser igenom det.

Citat:
Ursprungligen postat av rootswaller
om tjejen är 20+ kanske det är bättre att bjuda henne på ett glas vin efter ni pluggat en eftermiddag? snarare än att titta på film d.v.s. går du på universitet/högskola? är ni gymnasister funkar nog film bra dock.

Pluggar på Komvux.

Tack för alla inlägg osv peppar en rätt rejält.
Ska försöka få tummen ur röven och förslå en filmkväll/bio eller något i den stilen.
Citera
2011-03-29, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vilketskit
Kanske låter lite fel formulerat nu när ja läser igenom det.

Pluggar på Komvux.

Tack för alla inlägg osv peppar en rätt rejält.
Ska försöka få tummen ur röven och förslå en filmkväll/bio eller något i den stilen.
Ta inte bio första dejten för guds skull! Man sitter där helt knäppt tyst och vet inte vad man ska göra.

Träffa henne vanligt först och försök att läsa hennes signaler, är hon närgående, håller hon på med sitt hår? hur ser hennes blick ut, har hon klätt upp sig extra? Vilket tonläge pratar hon i m.m.
Citera
2011-03-29, 21:03
Medlem
rootswallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilketskit
ja, gör det! det kommer kännas skönt när du väl frågat, även om hon skulle svara nej (vilket inte verkar troligt)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in