• 4
  • 5
2011-03-31, 20:32
Medlem
DDKs avatar
Du kan googla fram internettest och skaffa dig vilken jävla diagnos du nu vill ha. Sen kan du säga "jag har inte blivit utredd än men enligt säkra källor har jag Asperger, ADD, OCD och fotsvamp".

Annars går du till närmaste psykiatriska öppenvårdsmottagning och presenterar ditt önskemål att bli utredd. Har du tur får du gå igenom en fullständig utredning för att få reda på att du är normal.

EDIT: Man blir nyfiken på varför du så gärna vill ha en diagnos och vad du tänker ha den till. Varför tror du inte man kan vara speciell utan att ha NPF?
Citera
2011-03-31, 20:33
Bannlyst
Vanligast är väl att man ringer till närmaste vårdcentral och säger att man misstänker NPF problematik (neuropsykiatriskt funktionshinder). Träffar Läkaren som ev. skriver en remiss, du blir skickad på samtal med en expert och man får efter ett tag reda på om man är ett föremål för utredning eller ej.

Internettest är inte "säkra källor". De används bäst som tidsfördriv.
Citera
2011-03-31, 20:34
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this

Och ironi funkar inte på Internet. My bad
Citera
2011-03-31, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Och ironi funkar inte på Internet. My bad
haha, sorry. Jag läste inte allt.
Citera
2011-03-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Du kan googla fram internettest och skaffa dig vilken jävla diagnos du nu vill ha. Sen kan du säga "jag har inte blivit utredd än men enligt säkra källor har jag Asperger, ADD, OCD och fotsvamp".

Annars går du till närmaste psykiatriska öppenvårdsmottagning och presenterar ditt önskemål att bli utredd. Har du tur får du gå igenom en fullständig utredning för att få reda på att du är normal.

EDIT: Man blir nyfiken på varför du så gärna vill ha en diagnos och vad du tänker ha den till. Varför tror du inte man kan vara speciell utan att ha NPF?

Förstår inte varför du ska va sån fitta about it. Men Men.....jag älskar att ha full kontroll och veta exakt vad som sker. Jag tänker väldigt mycket.

Jag har mina anledningar till varför jag "vill ha en diagnos" eller inte vill.
Jag vill må bra.
Citera
2011-03-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Vanligast är väl att man ringer till närmaste vårdcentral och säger att man misstänker NPF problematik (neuropsykiatriskt funktionshinder). Träffar Läkaren som ev. skriver en remiss, du blir skickad på samtal med en expert och man får efter ett tag reda på om man är ett föremål för utredning eller ej.

återigen tack. Du har vart mig en stor hjälp mannen
Citera
2011-03-31, 22:20
Medlem
Var nästan så att man läste sina egna beteenden, tankar och skit

Men du ska veta att du inte är ensam om detta..
Citera
2011-03-31, 22:50
Medlem
Zednicks avatar
Diagnos: man
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto