2011-03-29, 16:37
Medlem
Ponera att man skulle låna ut pengar till pundare och annat slödder som behöver pengar, ge dom pengar direkt i handen och kräva låg ränta utan några som helst frågor. Betalar dom inte så varnar man dom först med vanliga hot, sen förstör man kanske egendom och sen till sist går man kanske på och skadar dom fysiskt. Säg att man är ett litet kompisgäng som håller på med detta och med hyfsat kontaktnät, skulle det funka?
Skulle man åka på problem från andra gäng?

OBS! Jag planerar INTE att fullfölja någon sån här idè, trots mitt användarnamn! Men jag gillar att leka med tanken.
Citera
2011-03-29, 17:08
Medlem
Mr TTTTs avatar
Ja pundare o slödder låter GENIALT att vara långivare till,både pålitliga och med mkt egendomar
Citera
2011-03-29, 17:21
Medlem
Någon bättre idè på folk då? Som sagt, jag leker bara med tanken men loan sharking (vet inte vad det kallas på svenska) är ju ett vanligt yrke i den undre världen som många livnär sig på.
Citera
2011-03-29, 20:10
Medlem
Att låna ut några tusenlappar hit och dit kommer du aldrig att bli rik på, särskilt inte om du tänker låna ut till pundare och annat löst folk som ändå aldrig kommer att betala. Det enda det kommer ge dig är ont i knogarna när du delar ut straff.

Vill du göra pengar på ockerlån så behöver du rätt duktiga tillgångar, du ska ju ha råd att ligga ute med stålarna innan du får tillbaka dom. Ska du låna ut med låg ränta måste du dessutom låna ut rätt stora summor för att du ska tjäna på det.

Hela poängen med att utlåningsverksamhet är ju att du ska låna ut till folk som av någon anledning inte kan ta ett banklån och därför kan du ta ut höga räntor. Du måste ju dock fortfarande kunna erbjuda kapital, så innan du har 200k att låna ut så tycker jag att du borde fundera på någon annan verksamhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in