Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-29, 16:09
Medlem
Har nyligen installerat min nya dator och sätt upp nya bildskärmen, men har stött på ett problem som hänt ett antal gånger nu (händer iaf 1-2 ggr per dag). Vad som händer är att helt plötsligt (utan att jag gör något speciellt) fryser skärmen och ljudet hackar upp sig, och jag testade vid ett tillfälle att vänta ett antal minuter för att se om det skulle släppa, men det gjorde det naturligtvis inte. Så enda utvägen är att stänga av datorn genom att hålla in "Sätta-på-knappen".

1. Någon som vet vad det kan bero på? (Har varit inne i enhetshanteraren och uppdaterat alla drivrutiner)

2. Är det dåligt för datorn att frekvent behöva stänga av den på detta sätt?
Citera
2011-03-29, 16:13
Medlem
aTastySnails avatar
Samma sak händer mig, några gånger / veckan. Skulle tro att det har att göra med datorn, typ kylningen eller grafikkortet då min dator är 6 år gammal. Kör Windows XP.
Köpa nytt agg eller bara uppgradera skiten helt och hållet?
Citera
2011-03-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aTastySnail
Samma sak händer mig, några gånger / veckan. Skulle tro att det har att göra med datorn, typ kylningen eller grafikkortet då min dator är 6 år gammal. Kör Windows XP.
Köpa nytt agg eller bara uppgradera skiten helt och hållet?

Datorn är helt ny, så borde inte vara något sådant fel.
Citera
2011-03-29, 17:38
Medlem
aTastySnails avatar
Hmmm.. Jag har ingen aning då jag inte är tillräckligt teknisk för skiten. Fattar inte allt. Men är det så att när det händer så hackar ljudet upp sig och blir liksom ett "brrrrrrrrrrrrrrrrrr" ljud? Datorcancer.
Citera
2011-03-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aTastySnail
Hmmm.. Jag har ingen aning då jag inte är tillräckligt teknisk för skiten. Fattar inte allt. Men är det så att när det händer så hackar ljudet upp sig och blir liksom ett "brrrrrrrrrrrrrrrrrr" ljud? Datorcancer.

Preics
Citera
2011-03-29, 19:49
Medlem
Då är det datorn i sig som hänger sig. Någonting är fel i datorn. Händer detta när du gör något speciellt? Typ som när du spelar spel eller när du ser på film. Min dator gjorde så här med mitt hamla grafikkort eftersom det var sönder.
Citera
2011-03-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattzin
Då är det datorn i sig som hänger sig. Någonting är fel i datorn. Händer detta när du gör något speciellt? Typ som när du spelar spel eller när du ser på film. Min dator gjorde så här med mitt hamla grafikkort eftersom det var sönder.

Nej inget speciellt, har varit väldigt olika, har hänt både när jag kollar på film och när jag inte gör någonting alls.
Citera
2011-03-30, 16:44
Medlem
aTastySnails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattzin

För mig händer det när jag spelar / ser på youtube eller så. Så jag tror det har med grafikkortet/kylning att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in