Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-29, 12:18
Medlem
Bookhouses avatar
Har installerat vuze på en ny mackbook pro. Har använt programmet i ett par år men har aldrig egentligen haft några problem med det.
Problemet som har uppstått är att min uppkoppling blir extremt seg när jag sätter på vuze.
Det är bara att glömma att surfa under tiden vuze är på och nedladdningarna går inte över 75kb/sek men dom flesta runt tio???
Jag vet inte om det är uppkopplingen för gjorde ett bredbandskollen test och fick 6.79 i att ta emot filer och skicka filer o,60 mbit sekunden. kan det vara ngt med modemet? I vanliga fall så går mina nedladdningar upp i 800 kb/ sek till 1mb/ sek.
Tack.
Citera
2011-03-29, 12:31
Medlem
Bookhouses avatar
Någon som har upplevt samma sak?
Citera
2011-04-08, 14:06
Medlem
Bookhouses avatar
Trots att jag jag bara laddar ner 2 st filer som går enormt långsamt (20KB/sek) var. Så går nästan all annan surfning omöjligt långsamt. Ingen som upplevt något liknande?
Citera
2011-04-08, 15:06
Medlem
Pappersvargens avatar
Förmodligen är Vuze felinställt och äter allt bandbredd.
Testa att installera Transmission, gå in i inställningar, Network och kolla att lystningsporten är igång.

Dina siffror från Bredbandskollen är totalt irrelevanta då du inte har berättat vad du har för uppkoppling, vad du har för ISP eller vad du har för utrustning innan din dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in