Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-28, 23:52
Medlem
Har installerat windows 7 på datorn nyligen, för övrigt nedladdad version om det gör någon skillnad, och har sett att man kan ha 2 fingrig scroll som mac datorer har även på Windows. trodde dom hade patent på det och ville behålla det för sig själva, liten sidofråga om någon kan svara på de kommer sig att windows börjar med det nu? Men hur gör man för att få 2 fingrig scroll på datorn, har HP Pavillion dv6.
Citera
2011-03-29, 00:29
Medlem
Har detta med styrplattan på laptopen att göra(har ingen aning om pavilion är en laptop)? Jag har en hp laptop, den har ett program för styrplattan som heter synapsis.
Man skulle kunna ändra massa inställningar där, men rätt många var gråa och jag kunde därför inte ändra dessa, annars kör jag längst till höger upp/ner för att scrolla, funkar perfekt.

Om detta inte är svar på din fråga förstår jag nog inte vad du undra, när jag tänker på det har jag nog ingen aning om vad det är du vill göra, sorry.
Citera
2011-03-29, 12:02
Medlem
Silverridges avatar
Du hittar drivarna här: http://www.synaptics.com/support/drivers
Det förutsätter dock, precis som föregående talare redan nämnt, att du har ett synaptics pekdon på din laptop.
Citera
2011-03-29, 12:18
Medlem
Ah sorry för det, men de var styrplattan för en laptop jag ville ha 2 fingrig scroll på. uppdaterade synaptics och nu fungerar den lysande. tack för hjälpen
Citera
2011-03-30, 11:13
Medlem
Silverridges avatar
Varsågod, kul att det löste sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in