En mina vänner finns inte längre hos oss och snart är det dags för begravning. Har inte vart på en begravning på väldigt länge så har inte en aning om vad man ska ha på sig ?
Ska tilläggas att min vän var endast 27 år, vet ej om det spelar in nått ? Tacksam för svar.
En mina vänner finns inte längre hos oss och snart är det dags för begravning. Har inte vart på en begravning på väldigt länge så har inte en aning om vad man ska ha på sig ?
Ska tilläggas att min vän var endast 27 år, vet ej om det spelar in nått ? Tacksam för svar.
Full kostym, vit skjorta under. En mörkfärgad slips.
Utgår ifrån att du är man. Mörkblå, svart eller mörkgrå kostym är det enda korrekta om inget annat anges. Några smycken, förutom eventuell vigselring, bör du inte bära. Svarta s.k finskor och mörkfärgade strumpor, glöm inte att putsa skorna. Vit/Svart skjorta är det också som gäller, och slipsen bör vara svart om du inte tillhör den närmaste familjen, då den bör vara vit.
Hur var din vän som person ?, Inte alltid självklart att ha kostym på begravningar min bästa vän dog i cancer vid 26 det han önskade var att vi skulle bära det vi var bekväma i
Det beror lite på, har hans föräldrar några önskemål om klädsel?
En nära vän till mig gick bort för två årsen och han var oxå 27 år, hans föräldrar sa att man fick ha vilka kläder man ville.
Jag valde att ha jeans,skjorta, kavaj. Det kändes inte rätt att ha kostym, hade han fått bestämma så hade han helst sett att alla var vardagsklädda och att det spelades hårdrock ur högtalarna.
På de begravningar jag varit på (unga personer) har ingen förutom de närmaste i familjen haft kostym. Gå dit "finklädd", hel och ren, ej förglatt. Klä dig som om du ska på en relativt seriös arbetsintervju.