2011-03-28, 22:29
Bannlyst
En mina vänner finns inte längre hos oss och snart är det dags för begravning. Har inte vart på en begravning på väldigt länge så har inte en aning om vad man ska ha på sig ?
Ska tilläggas att min vän var endast 27 år, vet ej om det spelar in nått ? Tacksam för svar.
Citera
2011-03-28, 22:30
Medlem
Massive.Massons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1-2-3-4-5
En mina vänner finns inte längre hos oss och snart är det dags för begravning. Har inte vart på en begravning på väldigt länge så har inte en aning om vad man ska ha på sig ?
Ska tilläggas att min vän var endast 27 år, vet ej om det spelar in nått ? Tacksam för svar.

Full kostym, vit skjorta under. En mörkfärgad slips.
Citera
2011-03-28, 22:31
Medlem
CAXAPs avatar
Men va tror du? Kostym.
Citera
2011-03-28, 22:34
Medlem
Awesomes avatar
Utgår ifrån att du är man. Mörkblå, svart eller mörkgrå kostym är det enda korrekta om inget annat anges. Några smycken, förutom eventuell vigselring, bör du inte bära. Svarta s.k finskor och mörkfärgade strumpor, glöm inte att putsa skorna. Vit/Svart skjorta är det också som gäller, och slipsen bör vara svart om du inte tillhör den närmaste familjen, då den bör vara vit.
Citera
Medlem
W3STs avatar
Hur var din vän som person ?, Inte alltid självklart att ha kostym på begravningar min bästa vän dog i cancer vid 26 det han önskade var att vi skulle bära det vi var bekväma i
Citera
Medlem
RockEnds avatar
Svart kostym, vit skjorta, vit slips.
Det är det ultimata!
Citera
2011-03-28, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockEnd
Svart kostym, vit skjorta, vit slips.
Det är det ultimata!

vit slips är INTE ok om du inte var nära släkt. En svart slips men annars lät det bra.
Citera
2011-03-28, 22:39
Medlem
Danro80s avatar
Det beror lite på, har hans föräldrar några önskemål om klädsel?

En nära vän till mig gick bort för två årsen och han var oxå 27 år, hans föräldrar sa att man fick ha vilka kläder man ville.

Jag valde att ha jeans,skjorta, kavaj. Det kändes inte rätt att ha kostym, hade han fått bestämma så hade han helst sett att alla var vardagsklädda och att det spelades hårdrock ur högtalarna.
Citera
2011-03-28, 22:39
Medlem
SportTacs avatar
Svart kostym, vit skjorta, svart slips, svarta strumpor och svarta läderskor med lågsula....
Citera
2011-03-28, 22:42
Medlem
reactins avatar
mjukisbyxor t-shirt och ett par converse
Citera
2011-03-28, 22:50
Medlem
EvelKnievels avatar
På de begravningar jag varit på (unga personer) har ingen förutom de närmaste i familjen haft kostym. Gå dit "finklädd", hel och ren, ej förglatt. Klä dig som om du ska på en relativt seriös arbetsintervju.
Citera
2011-03-28, 23:49
Bannlyst
Tack för alla tips förutom idioten. Du vet nog själv vem du är. Converse ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in