2011-03-28, 20:24
Medlem
Tjena! Vad har ni för åsikter om man endast dricker 6st proteinshakes om dagen i ca 2v tillsammans med vitamintillskott och omega 3? Eventuellt äter jag en burk makrill eller kyckling en gång om dagen. Någon fara med det osv?

6st proteinshakes/dag ger mig:

kcal: 720
protein: 155
kolhydrater: 10
fett: 6
+ vitaminer och omega 3 + effe

Skall tilläggas att jag har styrketränat i flera år och har bra med muskler. Men under hösten/vintern la jag på mig en del fett pga dålig kost. Sedan dess vila jag med träningen i några månader men är tillbaka nu. Tränar ca 5 dagar/v.

Har kört ovanstående koncept ett litet tag nu och det funkar bra för mig. Är lika stark idag som när jag bulka i princip. O det känns som om jag fortsätter bygger muskler. Men vikten går ner, vilket är målet.

På ca 6 veckor gick jag ner 8kg. Från tresiffrig vikt till tvåsiffrig idag. Men en 10kg till ska jag ner.

Så vad är era åsikter? Och inte i stil med att jag ska lära mig om kost osv.
Citera
2011-03-28, 20:30
Medlem
segims avatar
när jag deffar dricker jag endast proteinshake till frukost, endast kött i skolan, proteinshake mellanmål, kött hemma och proteinshake som "kvällsmacka", så du är itne direkt ensam om att "leva" på det. Min åsikt är att sättet fungerar när man vill gå ner i vikt
Citera
2011-03-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segim
när jag deffar dricker jag endast proteinshake till frukost, endast kött i skolan, proteinshake mellanmål, kött hemma och proteinshake som "kvällsmacka", så du är itne direkt ensam om att "leva" på det. Min åsikt är att sättet fungerar när man vill gå ner i vikt

Precis, äter också kött/fisk emellanåt.
Citera
2011-03-28, 20:40
Medlem
Vad du har att lära dig om kost? Allt typ.
Citera
2011-03-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vad du har att lära dig om kost? Allt typ.

Handlar mer om att jag vill ner i vikt snabbt o orkar inte laga "rätt" mat.
Inte de bästa alternativet - nej. Men funkar det för mig - ja.
Citera
2011-03-28, 21:36
Bannlyst
Strunta i proteindrinkarna och drick bara vatten, du sparar massa onödiga kalorier. Sen kommer du att bli fett biff och få fett respekt

Jag brukar bara dricka vatten blandat med salt.
Citera
2011-03-28, 21:46
Medlem
RAAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iron-Mike
Strunta i proteindrinkarna och drick bara vatten, du sparar massa onödiga kalorier. Sen kommer du att bli fett biff och få fett respekt

Jag brukar bara dricka vatten blandat med salt.

Skippa saltet om du vill bli rippad på riktigt

ont: Vad tror du musklerna tycker om mängden kalorier du får i dig då?
Citera
2011-03-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freight
Tjena! Vad har ni för åsikter om man endast dricker 6st proteinshakes om dagen i ca 2v tillsammans med vitamintillskott och omega 3? Eventuellt äter jag en burk makrill eller kyckling en gång om dagen. Någon fara med det osv?

6st proteinshakes/dag ger mig:

kcal: 720
protein: 155
kolhydrater: 10
fett: 6
+ vitaminer och omega 3 + effe

Skall tilläggas att jag har styrketränat i flera år och har bra med muskler. Men under hösten/vintern la jag på mig en del fett pga dålig kost. Sedan dess vila jag med träningen i några månader men är tillbaka nu. Tränar ca 5 dagar/v.

Har kört ovanstående koncept ett litet tag nu och det funkar bra för mig. Är lika stark idag som när jag bulka i princip. O det känns som om jag fortsätter bygger muskler. Men vikten går ner, vilket är målet.

På ca 6 veckor gick jag ner 8kg. Från tresiffrig vikt till tvåsiffrig idag. Men en 10kg till ska jag ner.

Så vad är era åsikter? Och inte i stil med att jag ska lära mig om kost osv.

Har för mig att tarmen mår dåligt av att inte få jobba med fast kost och blir slapp. Har för mig att det kan gå riktigt illa om man låter det gå för länge. Skippa "jag måste va snygg imorrn" mentaliteten och tänk på lång sikt istället.
Citera
2011-03-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAAxel
Skippa saltet om du vill bli rippad på riktigt

ont: Vad tror du musklerna tycker om mängden kalorier du får i dig då?

Med tanke på att styrkan/volymen sitter i så klagar dom nog inte för mycket.
Citera
2011-03-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wistraj
Har för mig att tarmen mår dåligt av att inte få jobba med fast kost och blir slapp. Har för mig att det kan gå riktigt illa om man låter det gå för länge. Skippa "jag måste va snygg imorrn" mentaliteten och tänk på lång sikt istället.

Nu har jag inte fakta men tror nog inte tarmen tar någon större smäll. Många går på VLCD dieter så det är nog i princip samma.
Citera
2011-03-28, 22:08
Medlem
RAAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freight
Med tanke på att styrkan/volymen sitter i så klagar dom nog inte för mycket.

Jaså? Tycker 700 kalorier lät som väldigt lite för att bibehålla musklerna helt?
Citera
2011-03-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAAxel
Jaså? Tycker 700 kalorier lät som väldigt lite för att bibehålla musklerna helt?

Ju mer fett man har på kroppen ju lägre kalori intag kan man ha samt bibehålla muskelmassa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in