Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-28, 20:11
Medlem
SadHappyFaces avatar
Hej! Jag har ett problem och söker en smart IT-kunnig person som kan hjälpa mig!

Det är så att jag sitter på en stationär dator med Windows Vista. Igår kopplade jag in en nya Razer Diamondback 3G till datorn, och det fungerade perfekt. Men idag, när jag laddade ner drivers till musen och började leka med inställningarna hände något och jag har ingen aning om hur jag kan återställa det.
Det är så att jag inte kan dubbelklicka med musen, eller det går förstås, men det händer inget. Jag kan alltså inte öppna några program, förstora fönster osv.. (om jag inte högerklickar+enter förstås).

Jag har provat att avinstallera drivrutinerna, starta om datorn, byta mus, klicka mig runt i kontrollpanelen m.m. men INGENTING FUNGERAR.

Så snälla, om du varit med om samma sak, eller bara är jävligt fiffig, snälla ge mig tips på hur jag kan få igång mitt älskade och saknade dubbelklick!
Citera
2011-03-28, 20:20
Medlem
CompuTerrors avatar
Förmodligen får du väl sänka dubbelklick-raten i kontrollpanelen för musen...
Citera
2011-03-28, 20:23
Medlem
Tratts avatar
Nu är detta långsökt men gå in på kontrollpanelen, välj små ikoner i högra hörnet längst upp, klicka på mouse/mus, så kommer du in på mus egenskaper, i fliken "knappar" så i mitten finns en kategori som heter Dubbel-klick hastighet, dra den till sakta/seg om den ligger vid snabb, detta ger dig mer tid att dubbelklicka på en ikon för att öppna den.

Orden kan vara konstiga men drog en lättöversättning ifrån mitt w7 på engelska.
Citera
2011-03-28, 20:24
Medlem
dumle1337s avatar
Därför ska man inte pilla en massa på sånt som man inte vet vad det är

kör annars En systemåterställning också .
Start-tillbehör-systemverktyg-systemåterställning (ev. Gå in via kontrolpanelen. Välj sen ett datum innan du installerade drivrutinerna . Kolla sen så där Inte ligger filer kvar i c:/ driver och/elleR i c:/program / razor om någon sådan skapades .

MVH

EDIT: "kolla sen så där inte ligger filer kvar" - Som tillhör musen då naturligtvis.
Senast redigerad av dumle1337 2011-03-28 kl. 20:27.
Citera
2011-03-29, 01:17
Medlem
SkoterBengts avatar
du var nog dum nog att ändra "Hastighet för dubbelklick" som det så fint heter i kontrollpanelen.

Gå in i kontrollpanelen>mus sen så står det där.
Vanligtvis står den en "punkt" mer åt det snabba hållet.

Om du inte har ändrat detta så föreslår jag att du gör en systemåterställning. Eller hitta nån default-inställnings återställare för mus inställningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in