• 1
  • 2
2004-09-19, 19:43
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Tror du allvarligt att han skulle vara kapabel till det?

Nej det tror jag inte om jag ska vara riktigt ärlig.....
Citera
2004-09-21, 14:58
Bannlyst
asså...

Asså era små fitt huven jag vill ha svar på min fråga inget annat..
Citera
2004-09-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhirlWind_2k
Asså era små fitt huven jag vill ha svar på min fråga inget annat..

Du köper det från ett kemikalieföretag. Jag skulle rekomendera att köpa från Tyskland, om du vill köpa väldigt mycket så beställ från Kina. Sök på Google så hittar du flera träffar.

Men som sagt. Du behöver en tändhatt eller en magnesiumbit för att detonera kloratdeg...
Citera
2004-09-21, 15:52
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoHsJo
Du köper det från ett kemikalieföretag. Jag skulle rekomendera att köpa från Tyskland, om du vill köpa väldigt mycket så beställ från Kina. Sök på Google så hittar du flera träffar. Om du bara vill ha något halvkilo eller så, så har svenskakemi utförsäljning till hyfsade priser.

Men som sagt. Du behöver en tändhatt eller en magnesiumbit för att detonera kloratdeg...

Du detonerar ingenting med en magnesiumbit, du bör ha en kraftig tändhatt.
Citera
2004-09-21, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Du detonerar ingenting med en magnesiumbit, du bör ha en kraftig tändhatt.

Nope. Jag har fått igång reaktionen endast med två tvinnade magnesiumtrådar. Det börjar ryka och fula sig, sedan detonerar det. Men vill du ha maximal detonation så krävs en tändhatt av något slag, Men för att få det att smälla räcker hög värme. Iaf. klorat/vaselin/alu(80/10/10)....
Citera
2004-09-21, 16:29
Medlem
Bloodhounds avatar
http://sargentwelch.com/product.asp?pn=WLC98077-04_EA

Nu har det lilla fitt huvet varit snällt
Citera
2004-09-22, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
http://sargentwelch.com/product.asp?pn=WLC98077-04_EA

Nu har det lilla fitt huvet varit snällt

såja tackar tackar.
Citera
2004-09-22, 14:19
Medlem
Ardipithecuss avatar
Pyroteknik enligt Molotov

Testa att ta ett provrör med saltsyra i. Lägg i ett magnesiumbleck och håll för öppningen, när blecket är borta för du öppningen över en öpeen låga så smäller det tillräckligt för att tillfredsställa dina primitiva behov.

Lycka Till!

ps. saltsyra är lite frätande så använd skyddsglasögon, vill ju inte att du ska förlora synen innan du hinner spränga av dig handen
Citera
2004-09-23, 01:07
Medlem
drinkmilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardipithecus
ps. saltsyra är lite frätande så använd skyddsglasögon, vill ju inte att du ska förlora synen innan du hinner spränga av dig handen

LITE frätande?? ja, man kan ju itne ankalga dig för överdrifter...
Citera
2020-04-07, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ardipithecus
Testa att ta ett provrör med saltsyra i. Lägg i ett magnesiumbleck och håll för öppningen, när blecket är borta för du öppningen över en öpeen låga så smäller det tillräckligt för att tillfredsställa dina primitiva behov.

Lycka Till!

Den va bra 😎
Citera
2020-04-07, 11:19
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhva350
Den va bra 😎

14 ÅRS BUMP var inte heller så illa!

https://www.youtube.com/watch?v=itAnVJ2vpHQ <-- så kan man tillverka det själv. ytterst osmart att pilla med klorater och liknande utan att ens veta vad som kommer hända. ska man leka med smällare ska man börja med att tillverka sitt eget bp, och läsa på om allt och skaffa nån liten slags vana för kemi, annars kommer det bara slyta med tinnitus, halva händer och ett blindt mörker resten av livet. eller Gud förbjude, en blindgångare i någon sandlåda som någon unge skjuter av sig handen med!

det fanns ju en snubbe på forumet förr som lät en blindgångare ligga kvar i en sandlåda, tcap tror jag det gällde då.

det ts frågar om (för 14 år sedan...) är lika smart som att bygga bultbomber eller pilla med blyazid utan kunskaper.
eller kanske blanda 50 g trijodkristaller och titta på medan det torkar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in