2011-03-28, 15:26
Medlem
frumpishs avatar
Har nyligen börjat använda dropbox, ett filförvaringssystem ala cloudtyp.

Om en person via ens referal-länk börjar använda programmet får båda personer mer uttrymme på sina konto gentemot om personen hade gjort det utan referal-länk.

Detta resulterar ej i en pengavinst för några partner och hur skall man då tolka reglerna?

Självklart skulle en tråd där referal-länkar postas inte ha något värde utan det jag har i åtanke är att byta ut länken i min signatur mot min egen referal-länk.

Visst får jag en fördel gentemot om personen skulle registrerat sig på hemsidan men det får även den personen, alltså är det win-win jämfört med om h*n hade gått direkt via hemsidan.

Sålänge länkandet hålls på signaturnivå och inte i poster eller trådar ser jag ingen risk i att kvalitén på forumet skulle sjunka men sen är jag varken admin eller moderator utan frågar nu er om detta är OK?

Citat:
1.01. Reklam och annonsering är förbjuden

Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.

Undantag:

* Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, även om den är kommersiell.
* Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.
* Referal-länkar får publiceras ifall ingen tjänar pengar (eller andra fördelar) på länken, samt att det finns godtagbara orsaker till att inte länka till webbplatsens startsida.
* Det är tillåtet med bortskänkes-annonser i avdelningen "Recycle your stuff", med undantag för all hantering av läkemedel och droger.
* Det är tillåtet med inlägg som innehåller ickekommersiell annonsering, gällande exempelvis länkar till undersökningar i forskningssyfte och dylikt, ifall de har ett reellt diskussionsunderlag, eller blivit godkänd av en moderator i det aktuella forumet först.
Citera
2011-03-28, 15:41
Medlem
epost72s avatar
Det är inte tillåtet att ha en ref-länk i signaturen heller.
Citera
2011-03-28, 15:52
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frumpish
Visst får jag en fördel gentemot om personen skulle registrerat sig på hemsidan
Det är just detta som gör det förbjudet. Du drar fördelar av klicket. Precis som epost säger får de inte heller placeras i signaturen. "Publicera" gäller oavsett var något skrivs. Även om jag faktiskt tycker reglerna kunde vara lite tydligare där, men det är en annan diskussion.
Citera
2011-03-28, 16:08
Medlem
frumpishs avatar
Förstår precis vad ni menar, det jag hängde upp mig på något var "samt att det finns godtagbara orsaker till att inte länka till webbplatsens startsida." Tack för förtydligandet av mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in