2011-03-28, 15:00
Medlem
ASFALTERADs avatar
Om man röker inomhus och hunden andas in röken, påverkas hunden av detta? På både kort och lång sikt. Funderat på detta ett tag nu, haha. Min hund verkar nämligen lite chillad när vi röker inne...
Citera
2011-03-28, 15:01
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Problemet blir att hundar är väldigt känsliga mot rök, så det är inte en enkel uppgift + djurplågeri.
Citera
2011-03-28, 15:02
Medlem
GanjaFarfars avatar
Jag är verkligen inte 100 på detta, men jag har läst någonstans att hundar saknar de receptorer som gör att vi kan ta till vara på, och få ett rus av i alla fall THC. Sedan kanske hunden blir "bäng" på de andra cannabinoiderna eller av att doften är så "frän".. Summan av kardemumman är alltså att hunden åtminstone inte borde ta så stor skada av att få lite rök på sig, men jag skulle ju inte råda dig till att blåsa på hunden.

Vad gäller katter däremot så vet jag ett flertal katter som har blivit helt jävla galna efter att dem har utsatts för cannabisrök, både som kattunge och vuxen..
Citera
2011-03-28, 15:03
Medlem
rzizzlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASFALTERAD
Om man röker inomhus och hunden andas in röken, påverkas hunden av detta? På både kort och lång sikt. Funderat på detta ett tag nu, haha. Min hund verkar nämligen lite chillad när vi röker inne...
ja det gör dom jag hade en hund som smög in i rummet och la sig under bordet när jag tände en fet
han blev stenad ha ha. och gillade det hade alltid en stoner polare
Citera
Medlem
butangass avatar
Ja, det kan jag personligen bekräfta.

Min hund ville väldigt gärna vara med när jag rökte.
Även om jag kom hem och hade rökt så sprang han till dörren och var mer glad än vanligt.
Lärde honom även att spåra grönt.

Så ja, djur är ju individer precis som oss. De påverkas säkert fast, fast mycket mindre.
Vissa djur gillar det och vissa djur gör det inte.
Citera
Medlem
testa det värsta som kan hända är att ni kommer ha en skön stund tillsammans
Citera
2011-03-28, 15:08
Medlem
ASFALTERADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
Problemet blir att hundar är väldigt känsliga mot rök, så det är inte en enkel uppgift + djurplågeri.

Tycker inte man kan kalla det djurplågeri. Jag försöker få min hund att lägga sig i sovrummet medan vi röker men hon vill gärna vara med oss när vi röker. Hon hade inte varit hos oss om hon inte gillat det.
Citera
2011-03-28, 16:16
Bannlyst
vi körde nog i 5 år med en hund närvarande.. efter ett tag krafsade han på dörren o kom in o la sej under bordet..

inte för ja vet om de har med saken att göra men hundar brukar ju leka med bollar o skit.. han lekte med stenbumlingar på baksidan av huset..
Citera
2011-03-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vuXen-poJke
vi körde nog i 5 år med en hund närvarande.. efter ett tag krafsade han på dörren o kom in o la sej under bordet..

inte för ja vet om de har med saken att göra men hundar brukar ju leka med bollar o skit.. han lekte med stenbumlingar på baksidan av huset..
hgahahahah Stoner?!??!
Citera
2011-03-28, 17:02
Medlem
makduis avatar
Finns redan en ganska aktiv tråd om ifall hunden blir påverkad och hur den blir påverkad o.s.v...
Finns även en tråd för stenade katter, tänkte så att du inte skriver en tråd om det också men jag kan rabbla upp alla intressanta trådar här om du vill så slipper du söka?

Det här var lite roligt så jag tänker posta den här med http://www.youtube.com/watch?v=n2tvhNFPDGo även fast tråden lär bli stängd eller ihopsatt med den andra tråden snart.
Citera
2011-03-28, 18:09
Medlem
scroshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Lärde honom även att spåra grönt.

Hm. Verkligen?
Citera
2011-03-28, 22:14
Medlem
Jupp djur känner också av effekter och det finns många djur arter som direct äter tex psy svampar och örter i det vilda just för att få ett rus så människan är långt ifrån den enda varelse på jorden som söker sig till njutning av att ändra sitt sinnestillstånd för stunden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in