• 4
  • 5
2019-09-26, 21:11
Medlem
kvantlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Skillnaden är att jag har rätt och dom har fel.

Dom har 99 andra namn för att dom tror på en annan gud än Gud.

Jesus gjorde rent av anspråk på att vara JHWH.
Det går inte att övertyga en fundamentalist, de (du) begagnar obönhörlig arrogans och ignorans.

Dina propositioner är ogrundade påståenden. Inte sanna, utan lika giltiga som islamistens -det är sanningen.

Om du inte kan acceptera detta avböjer jag vidare debatt,
Då arroganta fundamentalister (troll) inte är värdiga att matas, tack.
Jag vill inte spela med i ditt skådespel.
Senast redigerad av kvantlogik 2019-09-26 kl. 21:14.
Citera
2019-09-26, 21:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvantlogik
Det går inte att övertyga en fundamentalist, de (du) begagnar obönhörlig arrogans och ignorans.

Dina propositioner är ogrundade påståenden. Inte sanna, utan lika giltiga som islamistens -det är sanningen.

Om du inte kan acceptera detta avböjer jag vidare debatt,
Då arroganta fundamentalister (troll) inte är värdiga att matas, tack.
Jag vill inte spela med i ditt skådespel.

Vill man gå in på djupet i en sådan diskussion så är den här tråden fel plats för det, därav korthuggna svar.

Citat:
Ursprungligen postat av 36225
Det normala, standarden, är att presentera sig med namn, sen kanske man diskuterar annat, vilken anledning hade Gud att göra annorlunda?

Gud presenterade sig som JHWH, och sen pratade Han om annat med Moses, så vad är annorlunda?
Citera
2019-09-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Att Herren, Kristus och Helige Ande är tre aspekter av samma treenige Gud, är en lära som omfattas av de flesta kristna läror som de flest kristna bekänner sig till.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Treenighetsläran

Dock inte Jehovas Vittnen och liknande som iaf har minst en förespråkare här på FB.

Så här ser jag på saken. Gud är Gud! Jesus är Guds son precis som alla troende är Guds barn (eller bara de som fått Guds ande). Den helige anden är Guds ande som ges till en del människor som funnit eller söker efter sanningen som är Jesus och hans lära. Kristus blev inte världens skapare bara för att han blev smord. Jesus sitter på Guds högra sida enligt skriften. Hur kan Guds ande vara Gud? Hur kan sonen vara detsamma som fadern?
Citera
2019-09-27, 04:29
Bannlyst
Namn är ett ord med mycket större betydelse än vad vi, eller jag iaf, har lärt oss i den här delen av världen i den här delen av historien.

Namnet är ens rykte.

och det är genom Jesus Kristus Namn vi hittar frälsningen, då Gud inte kommer förneka sig själv.

sen är det alltid bra att komma ihåg att Tro utan gärningar är inget värt, eller ja det står typ så i den heliga bibeln.
Senast redigerad av fredenJesus 2019-09-27 kl. 04:31.
Citera
2019-09-27, 08:43
Medlem
Sun Rulers avatar
Moderatoråtgärd
Citera
2019-09-28, 16:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36225
"Jag är den jag är" är inget namn, det är ett statement. Då undrar jag:

1. Varför kan inte Gud ha ett vanligt namn som Bengt eller Krister, om han är en person (enligt flera religioner kan man ha en personlig relation med honom)?

2. Vad var det för statement han ville göra?

1. Det är det visst.

2. Det du.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här