2011-03-28, 12:28
Medlem
RockinMonsters avatar
Kära Flasbackare!
Jag fick ett märkligt brev idag från ett företag vid namn "Bilköpare i Sverige HB". På nåt sätt visste dom att jag ägde en VW Golf Variant och ville köpa denna. Detta var texten i brevet:

Citat:
Bästa bilägare!

Vi har fått veta från Transportstyrelsen att du är ägare till en VW Golf Combi och vi är intresserade av att köpa den till ett bra pris.

Om du är intresserad av att sälja eller tänker på den möjligheten, skulle vi vara väldigt tacksamma om du hör av dig till oss. Vi köper oavsett om den är avställd , långmilare, smådefekt eller har körförbud.

Vi betalar kontant eller via bank och hämtar den, oavsett var bilen finns. Vi har kontor eller samarbetspartners i hela Sverige. Om du inte har möjlighet att sälja bilen just nu, spara då detta och hör av dig senare. Om du gör affär med oss behöver du inte sätta in en annons på bilen och oroa dig för om någon ska ringa eller vara intresserad av just din bil.

Ring oss när som helst på tel. 070-678 25 67
eller maila till: meliksonsbilservic@hotmail.com

Med vänliga hälsningar Bilköpare i Sverige HB

-vi innehar f-skattsedel.

Nu är det ju så att jag vill sälja den här gamle skrotiga Golfen och vad tror ni är det nån mening att ta kontakt med dom här människorna? Apropå det så gjorde jag lite efterforskningar om företaget.

Om vi börjar med själva företaget så finns dessa uppgifter på Riksdelen.se
Citat:
Bilköpare i Sverige HB

Besöksadress:
c/o El-Makdah
Lägervägen 15 A
254 56 HELSINGBORG

Postadress:
c/o El-Makdah
Lägervägen 15 A
254 56 HELSINGBORG

Telefonnummer:
070-6782567

Sen tar vi mailadressen som var meliksonsbilservic@hotmail.com. Man kan ju gissa att Meliksons Bilservice är nåt sorts företag. Så jag googlade och hittade på DinDel.se att detta företag låg i Landskrona.

Nå vad tror ni? Ska man akta sig eller ska man försöka sälja skrot till grabbarna?
Citera
2011-03-28, 12:53
Medlem
Vet inte om det var just dessa som min kompis sålde sin gamla skrotiga toyota till men det gick till på ungefär samma sätt. Brev och ett flertal telefonsamtal om att de ville köpa hans gamla corolla kombi. De betalade bra och sa att de kör ner bilarna till Afrika och säljer dem där. Vet inte om det stämmer men.
Citera
2011-03-28, 12:57
Medlem
RockinMonsters avatar
Aha det där har jag hört talas om! En arbetskamrat sålde sin bil så men han la ut en annons på blocket. Kanske skulle starta en mejlkonversation med dom.
Citera
2011-10-17, 00:17
Medlem
hej jag vill varna alla som ska sälja sin bil till bilköpare i sverige jag tycker att de bara bluff företag. jag har kontakta skatteverket och dom inte regitrerat firma.sen jag har kollat alla tel nr inget av dom är registrerat.Mvh: johan
Citera
2011-10-17, 14:13
Medlem
2nice4myownGs avatar
Öppnar upp tråden igen

Fick också annonsen från Bilköpare I Sverige HB för ca 1 år sedan, satte in den i pärmen och där har den suttit tills nu.

Den har nu blivit aktuell då jag nyligen köpt en bättre begagnad bil & måste göra mig av med min gammla Corolla!!

Så kan man göra affär med dessa grabbar( ÄR DE SERIÖSA)?

ALLA tips till seriösa köpare är välkommna
Citera
2011-10-18, 17:34
Medlem
2nice4myownGs avatar
Måste väl finnas några här på Flashback som har haft med dessa personer/företag att göra?

Måste sälja bilen & behöver verkligen vägledning

Tackar På Förhand
Citera
2016-09-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2nice4myownG
Måste väl finnas några här på Flashback som har haft med dessa personer/företag att göra?

Måste sälja bilen & behöver verkligen vägledning

Tackar På Förhand

Också fått ett sådant brev hem.

Känns otroligt oseriöst, bland annat för att deras mail är "bilshopen@hotmail.com".
Avsändaren är Rihani Bilar, och att dem kan betala med kontanter gör det hela ännu konstigare. Skulle avråda alla från att ha någonting att göra med det företaget!

Hur gick det förresten för dig, vände du dig till dem?
Citera
2016-09-29, 09:06
Medlem
Vilket konstigt företag BILKÖPARE I SVERIGE HB som baaaraaa köööpeer
bilar (men inte säljer) - är det någon av dom som äger fleeraa 1,000 bilar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in