2011-03-28, 12:21
Medlem
Vicos avatar
Goddag,

Nu råkar det vara så att min iPhone 4 har hängt sig, jag vet inte varför och jag vet inte hur jag ska lösa det. Det var där jag hade önskat er hjälp.

Den har hängt sig på det sättet att den visar samma bild hela tiden, men ingenting ändras. Skärmen är upplyst.

Nej, jag kan inte stänga av den.

Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2011-03-28, 12:24
Medlem
Håll in home-knappen och lås-knappen en stund så gör den en hard-reboot
Citera
2011-03-28, 12:25
Medlem
Vicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Aladdin-
Håll in home-knappen och lås-knappen en stund så gör den en hard-reboot

Verkade lösa sig... Tack för hjälpen!
Citera
2011-03-28, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vico
Goddag,

Nu råkar det vara så att min iPhone 4 har hängt sig, jag vet inte varför och jag vet inte hur jag ska lösa det. Det var där jag hade önskat er hjälp.

Den har hängt sig på det sättet att den visar samma bild hela tiden, men ingenting ändras. Skärmen är upplyst.

Nej, jag kan inte stänga av den.

Någon som kan hjälpa mig?

Skriv i den stora iphone tråden. Men för att hjälpa dig så skulle du stänga av den genom att hålla inne "Stäng av knappen" & Hemknappen samtidigt i ca 5-10 sekunder tills den slocknar. Detta skall kunna gå att göra även om telefonen har hängt sig.
Citera
2011-03-28, 12:27
Medlem
Vicos avatar
Allt löste sig med en hard reboot. Om detta ämne är felpostat gör det mig inget om det tas bort, ber i så fall även om ursäkt för felpost.

Återigen, tack för tipsen om hard reboot
Citera
2011-12-30, 13:39
Medlem
Hejsan, jag har samma problem med min Iphone 4a, den har låst sig vid Apple loggen i början..

Har testat "hard reboot saken" genom att hålla inne power och hold knappen, men den startar bara om sig, den reagerar inte när jag sätter in laddaren eller om jag försöker koppla den till Itunes.

Skulle vara schysst om nån här kunde hjälpa mig eller tipsa mig så snart som möjligt.. Har ganska stora behov utav telefonen just nu till nyår!

Tack i förhand!

MVH Bootcolt!
Senast redigerad av bootcolt 2011-12-30 kl. 14:06.
Citera
2011-12-30, 15:42
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bootcolt
Hejsan, jag har samma problem med min Iphone 4a, den har låst sig vid Apple loggen i början..

Har testat "hard reboot saken" genom att hålla inne power och hold knappen, men den startar bara om sig, den reagerar inte när jag sätter in laddaren eller om jag försöker koppla den till Itunes.

Skulle vara schysst om nån här kunde hjälpa mig eller tipsa mig så snart som möjligt.. Har ganska stora behov utav telefonen just nu till nyår!

Tack i förhand!

MVH Bootcolt!

Jag tror folk har förväxlat hard reboot(hard restore). Hard reboot betyder homebutton+powerknappen MED kabel till ström. Det som ni diskuterar är en vanlig reset...
Citera
2011-12-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jag tror folk har förväxlat hard reboot(hard restore). Hard reboot betyder homebutton+powerknappen MED kabel till ström. Det som ni diskuterar är en vanlig reset...

Okej, tack för hjälpen!

Jag lämnade in min telefon istället, kom på att jag har ju garanti!
Citera
2011-12-30, 21:13
Medlem
code19s avatar
http://www.macworld.com/article/133078/2008/04/tco_iphone_freeze.html
Citera
2015-11-11, 15:17
Medlem
Tack Vad fint det här är!
Ofta verkligen användbara svar på praktiska frågor. Som denna.
Det löste Mitt problem också. Den är visserligen uppbackad.....men som den är: Affärs-telefon, alla nummer, kan inte se vem som ringer... you name it....
Du sparade mig mycket tid. TACK!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in