2011-03-27, 23:46
Medlem
feedmenoss avatar
Ja som rubriken lyder. Vad tycker ni om det? Själv är man deprimerad och skolkar 7 dagar i veckan från plugget så vafan har väl inget bättre för mig än att ta o supa? Själv tycker jag det känns konstigt och dumt att supa utan sina fyllekompisar, men titt som tätt tar jag mig en sup ändå här hemma. Röker också ensam i samband med supandet. Det är väl lättare att förstå någon som super ensam om denne lider av depression?
Citera
2011-03-27, 23:52
Medlem
Sup om du vill, men är lite trist att supa själv då hela poängen försvinner lite känns de som då man inte har någon o snacka en massa skit med.

Att supa för att må bättre låter dock inte som en lösning på ditt problem.
Citera
2011-03-27, 23:59
Medlem
Ser faktiskt inget fel i att dricka/röka ensam. Gör själv det ofta. Vissa personer är helt enkelt mer social och andra mer ensamvargar jag trivs iaf med att vara ensam ibland och ändå kunna supa/röka för mig själv. Ingen annan att tänka på liksom.
Citera
2011-03-28, 00:00
Medlem
feedmenoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Sup om du vill, men är lite trist att supa själv då hela poängen försvinner lite känns de som då man inte har någon o snacka en massa skit med.

Att supa för att må bättre låter dock inte som en lösning på ditt problem.

ja, det är nog lite trist att supa ensam. Men är man tillräckligt full kan man ju prata skit med sig själv. Dock inte samma sak som att vara full med sina polare.
Citera
2011-03-28, 00:00
Medlem
Inget fel alls med att supa själv, tycker jag iallafall! Tycker det kan vara riktigt skönt att sitta för sig själv och dricka öl/grogg, bara man har musik, tv spel eller någonting att göra samtidigt. Men inte om man ska sitta själv varje gång bara
Citera
2011-03-28, 00:01
Medlem
Xamples avatar
Ta dig i kragen å gå till skolan då! Att supa själv tycker jag är okej, men inte på det vis du beskriver. Klart man efter en hård dag på jobbet kan supa ner sig själv hemma om man är ledig dagen efter/eller helg. Det är okej att vara bakis när man jobbar helg. Eller så skiter man i alkoholen och kör all in med röka och benso och vips är både ångest och depression borta.
Citera
2011-03-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Ta dig i kragen å gå till skolan då! Att supa själv tycker jag är okej, men inte på det vis du beskriver. Klart man efter en hård dag på jobbet kan supa ner sig själv hemma om man är ledig dagen efter/eller helg. Det är okej att vara bakis när man jobbar helg. Eller så skiter man i alkoholen och kör all in med röka och benso och vips är både ångest och depression borta.
Instämmer helt och fullt ut"
Citera
2011-03-28, 00:11
Medlem
Resolutios avatar
Brukar dricka själv (ta ngt glas) när jag känner att jag vill förgylla min kväll mer än den redan är. Dricker aldrig när det är dåligt eller inget speciellt.
Citera
2011-03-28, 00:14
Medlem
feedmenoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superouno
Ser faktiskt inget fel i att dricka/röka ensam. Gör själv det ofta. Vissa personer är helt enkelt mer social och andra mer ensamvargar jag trivs iaf med att vara ensam ibland och ändå kunna supa/röka för mig själv. Ingen annan att tänka på liksom.

ja, jag har ju alltid varit en ''ensamvarg''

Citat:
Ursprungligen postat av SmartMaxi
Inget fel alls med att supa själv, tycker jag iallafall! Tycker det kan vara riktigt skönt att sitta för sig själv och dricka öl/grogg, bara man har musik, tv spel eller någonting att göra samtidigt. Men inte om man ska sitta själv varje gång bara

givetvis håller man till med polarna oftast på helgerna men nu på vardagarna när det finns inget att göra å allt e så jävla tråkigt + att polarna går i någon skola lång bort åt helvetet så ser jag mig själv vilset omkring o börjar supa
Citera
2011-03-28, 00:40
Medlem
givetvis håller man till med polarna oftast på helgerna men nu på vardagarna när det finns inget att göra å allt e så jävla tråkigt + att polarna går i någon skola lång bort åt helvetet så ser jag mig själv vilset omkring o börjar supa [/quote]

Försök ta dig till skolan och få det där överstökat. Snart är det sommar och då är det inte skola så då kan du supa utan att få dåligt samvete(om du nu får det) med polarna! Vet att det är skit jobbigt men försök! Har du flickvän/pojkvän? En sån kan ju underlätta lite. Istället för att supa varje dag så hitta nån hobby, Nåt du kan göra själv, köp ett ps3 eller nånting. Supa varje dag kommer bara ge dig en massa problem och ångest till slut
Citera
2011-03-28, 04:04
Medlem
Satt precis själv här med samma tanke, ska man eller borde man låta bli... Låter lite som de vi upplever är samma, depression och skolk.. Har dock låtit bli att röra spriten i min ensamhet då jag inte kan hantera allt det ledsna om jag är ensam.

Tycker att det är fel egentligen, men samtidigt kan man ju förstå vf du vill dricka isf.. Fine, om de e ngn gång då o då.. men onödigt att göra det till en dålig vana som är varje kväll, hela veckan..
Citera
2011-03-28, 04:11
Medlem
Innan man fyllt "graven", (valfritt, men lämpligen +50 år) ska man inte supa bort sina chanser att skapa ett liv som är intressant och roligt tills mullen tar hand om en. Då kan man göra nästan vad som helst utan att vara patetisk/desperat/misslyckad. Så kör på, lev. Supandet i soffhörnan finns det många trötta 50-plussare som tar hand om. Bli inte en av dom. Mycket snabbare än vad du vet kommer ditt liv att vara över, fast du lever. Så LEV. NU. Du har inte tid att supa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in