2011-03-27, 16:46
Medlem
robomans avatar
Min dator har de senaste dagarna gått på högvarv. Firefox drar som vanligt upp emot 200 000 kB om man kollar i aktivitetshanteraren, men efter att ha stängt ner FF märker jag att det fortfarande är 100% av CPU som används.

Idag kollade jag så i Resursövervakaren och såg att WerFault.exe, eller Windows problemrapportering, tar närmare 100% av all CPU.

Vad gör jag åt detta?
Citera
2011-03-27, 19:16
Medlem
927s avatar
http://www.ehow.com/how_5085062_stop-werfaultexe.html
Citera
2011-03-28, 13:32
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
http://www.ehow.com/how_5085062_stop-werfaultexe.html
Tackar tackar!

Jag trodde jag var av med problemet efter att ha följt instruktionerna, men tyvärr ligger det även idag 3 avbildningar som heter werfault.exe och tar upp all CPU om man kollar resursövervakaren.
När jag läser om det på nätet verkar fler ha haft samma problem. Ingen har dock någon bra lösning. Ska jag skaffa nya drivrutiner till filen? Jag har verkligen ingen koll på sådant här så passa på att spy galla över mig om jag använder konstig terminologi eller tänker fel.
Citera
2011-03-28, 16:02
Medlem
crillecrilles avatar
Jag misstänker virus/spyware, så om du inte har gjort det så bör du scanna datorn. Annars borde väl det här hjälpa.
Citera
2011-03-28, 16:02
Medlem
robomans avatar
Nu har jag efter tips på nätet provat något som heter DriverFinder. Den började skanna efter drivrutiner, något som skulle ta 1-2 minuter. Efter en timme hade den hittat 54 st och inte rört sig på länge. Jag började om sökningen med precis samma resultat, stopp efter 54 st.

Nu har WerFault 6 st avbildningar uppe i resursövervakaren, och 100 % av CPU används fortfarande.

Kan jag manuellt söka efter drivrutiner till den där filen på något sätt? Jag vill inte chansa på en massa okänt skit från nätet som sabbar upp allt ännu mer, men vet ni om något bra är jag villig att prova.

EDIT: Det här skrev jag alltså innan crillecrilles inlägg. Ja jag får köra igenom en skanning, men det lär gå lååångsamt. Filen som tar all kapacitet ligger dock i den windows-mapp där den här ska ligga, men det kanske inte är någon garanti för äkta vara...
Senast redigerad av roboman 2011-03-28 kl. 16:08.
Citera
2011-03-28, 16:08
Medlem
crillecrilles avatar
Det där måste vara nån skit du har fått, skanna omgående med AVG eller valfritt gratis antivirus/antispyware. Den processen ska det inte finnas flera av vad jag har förstått.
Citera
2011-03-28, 18:24
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det där måste vara nån skit du har fått, skanna omgående med AVG eller valfritt gratis antivirus/antispyware. Den processen ska det inte finnas flera av vad jag har förstått.
AVG hittar inget, Malwarebytes Anti Malware hittar inget.

Jag tror inte att det är ett virus. Här svarar tex folk på Microsoft Support på frågor från folk som har det där problemet: http://answers.microsoft.com/en-us/w...e-6d9c01346d09
Inte för att de tipsen hjälpt mig, men ändå. Jag tror inte det rör sig om virus.

Nu ska jag prova lite mer dumheter och hoppas på resultat. För övrigt är 9 versioner av WerFault.exe igång nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in