2011-03-27, 15:11
Medlem
Har precis skaffat win7. Har en två små problem. Det finns inget alternativ för att sätta datorn i viloläge, ställt in på inställningar att när jag trycker på strömbrytarknappen ska den gå i viloläge istället för att stängas av men det verkar inte fungera. Sedan på startknappen visas bara alternativen: stänga av, låsa, energispararläge.

Mitt andra problem är att jag blir utloggad från hemsidorsidor efter typ 10, 15 minuter, som facebook.
Citera
2011-03-27, 15:17
Medlem
felsökte internet, fick detta:

Nätverksdiagnostik i Windows Information om utgivare

Hittade problem
Anslutningen tillåts inte av fjärrenheten eller -resursen.Anslutningen tillåts inte av fjärrenheten eller -resursen.
Enheten eller resursen (127.0.0.1) har inte konfigurerats för att acceptera anslutningar på port "WWW-tjänst (HTTP)". Identifierat
Kontakta nätverksadministratören Slutfört

Hittade problem Identifieringsinformation

6 Anslutningen tillåts inte av fjärrenheten eller -resursen. Identifierat

Enheten eller resursen (127.0.0.1) har inte konfigurerats för att acceptera anslutningar på port "WWW-tjänst (HTTP)".
Kontakta nätverksadministratören Slutfört

Datorn eller enheten som du försöker nå är tillgänglig men stöder inte det du vill göra. Detta kan bero på enhetens konfiguration eller begränsningar.

Identifieringsinformation

Vad är detta och hur åtgärdas det?
Citera
2011-03-27, 15:21
Medlem
Ultimatrixs avatar
Skriv "powercfg -h on" i cmd för att slå på viloläge
Citera
2011-03-27, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
Skriv "powercfg -h on" i cmd för att slå på viloläge

händer inget?
Citera
2011-03-27, 15:26
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questforanswer
händer inget?

kör du cmd i administrationsläget?
Citera
2011-03-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
kör du cmd i administrationsläget?

hur vet jag det?
Citera
2011-03-27, 16:09
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questforanswer
hur vet jag det?

högerklicka på cmd och välj kör som adminsitratör innan du startar den
Citera
2011-11-17, 15:12
Medlem
Tjena, såg tråden nu av nån anledning, vet inte om du redan lyckats lösa det men för att ställa in viloläge och annat, gå in här:

Högerklicka på skrivbordet - Anpassa - Skärmsläckare - Ändra inställningar för energisparfunktioner - Ändra schemainställningar - Ändra avancerade inställningar.

Där kan du ställa in en jäkla massa saker och bla vad som ska hända när du trycker på datorns strömknapp och annat. Lycka till.

Du har inte lyckats lösa med att du blir utloggad från hemsidor efter 15-20 min? För jag har det problemet också nu och letar svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in