Citat:
Ursprungligen postat av banquet
Hur mnga kommer p kalaset och hur mycket energi r du beredd att lgga ner p matlagningen? Jag vet inte riktigt hur mycket man behver gra sjlv nr man anvnder sig utav en pastamaskin men jag hll p att g i taket nr jag skulle laga cannelloni med ricotta och spenat fyllning till ca 8 gster. Det kanske var jag som hade oflyt men mycket gick fel. Slutprodukten smakade vldigt bra men hade ett vldigt tvivelaktigt utseende.
Jag vill inte avrda dig till att laga ravioli frn grunden men jag rder dig till att prova en gng innan. Kanske en fyllning med soltorkadetomater, basilika och ricotta och en med blandade svampar, persilja och parmesan?
Jag har provat en gng och det gick t h-vette.. :-)
Jag kan nog lgga en hel del med tid. Det var frsta gngen jag testade pastamaskinen och jag hade gjort en ganska dyr fyllning med proscuttio och pata negra som bas. Pastamaskinen r en imperia med raviolitillsats. Ganska dlig bruksanvisning. Det kndes som man behvde fyra hnder. Man matar ju degen frn tv hll, sen skall man gucka i fyllning och dessutom veva. Den ville inte dra ner degbiten som skulle vara som ett lock. Vrre blev det ju kladdigare maskinen blev. Nsta gng skall jag testa att vika degen dubbel och mata i den son ett V, se till att den kommer igenom och sen mata p fyllning. Jag tror vi blir runt tolv personer.