2010-01-18, 09:10
Medlem
Fråga

Var finns herr Rahman idag?
Citera
2010-01-18, 09:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogartius
Var finns herr Rahman idag?

I Bangladesh - han är på fri fot sen 4 januari, men får inte lämna landet, eftersom han väntar på rättegång anklagad för att ha beställt ett mord på sin förra kassör.
Citera
2010-01-18, 11:16
Medlem
Hur många oskyldiga blir dömda till livstids fängelse för mord? Det kanske händer men är det vanligt? Hur lät hans försvar när domen föll och hur förklarade man hans inköp på bensinmacken?
Citera
2010-01-18, 16:13
Medlem
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I Bangladesh - han är på fri fot sen 4 januari, men får inte lämna landet, eftersom han väntar på rättegång anklagad för att ha beställt ett mord på sin förra kassör.
Tack för svar.....såg på text-tv nu att han är i Bangladesh.

Den jäveln vill jag inte möta obeväpnad på en ödslig och mörk gata.

Har mina teorier om detta fall.

JR är SKYLLDIG.
Citera
2010-01-18, 17:08
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
1) Ja
2)Nej
3)Nej

Jag inte kommentera varför -- men jag är stensäker i min uppfattning.
Samma här...
Citera
2010-01-20, 19:26
Medlem
Clive-Hasses avatar
Från http://blog.boyahed.com/

Vad är det för likhet mellan Joy Rahman och OJ Simpson?

Citera
2010-05-23, 07:15
Medlem
Något nytt om den gråtmilde ?
Citera
2010-10-07, 20:14
Medlem
En sak som berättades i P3 dokumentärs redogörelse som jag inte sett här är det faktum att en granne till Märta (bodde i samma hus) när media tog upp fallet, berättade att hon sent lördag kväll hörde ett "fruktansvärt skrik" medan polisens teori varit att Märta mördats på fredag eftermiddag. På lördagen har Joy Rahman alibi.
Citera
2010-10-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokpest83
En sak som berättades i P3 dokumentärs redogörelse som jag inte sett här är det faktum att en granne till Märta (bodde i samma hus) när media tog upp fallet, berättade att hon sent lördag kväll hörde ett "fruktansvärt skrik" medan polisens teori varit att Märta mördats på fredag eftermiddag. På lördagen har Joy Rahman alibi.
Du pratar om ett vittnesmål som kom upp till ytan ungefär tre år efter det att första hovrättsdomen mot honom vunnit laga kraft. Kvinnan i fråga kom på i efterhand att hon hade hört ett "dödsskrik" antingen natten mot lördag eller natten mot söndag. Denna utsaga var med all sannolikhet fabricerad av den grupp som arbetade för att Joy Rahman skulle få en ny rättegång. Jag har inte minsta belägg för detta påstående, men jag känner mig rätt säker på att det var så det hela förhöll sig. Detta vittne avfärdades i vart fall som icke trovärdigt av hovrätten i den nya vändan år 2002.
Citera
2010-10-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blooddust
Du pratar om ett vittnesmål som kom upp till ytan ungefär tre år efter det att första hovrättsdomen mot honom vunnit laga kraft. Kvinnan i fråga kom på i efterhand att hon hade hört ett "dödsskrik" antingen natten mot lördag eller natten mot söndag. Denna utsaga var med all sannolikhet fabricerad av den grupp som arbetade för att Joy Rahman skulle få en ny rättegång. Jag har inte minsta belägg för detta påstående, men jag känner mig rätt säker på att det var så det hela förhöll sig. Detta vittne avfärdades i vart fall som icke trovärdigt av hovrätten i den nya vändan år 2002.

Det känns mer och mer som om en mördare gick fri.
Citera
2010-10-08, 00:22
Medlem
Senaste news

http://www.expressen.se/nyheter/1.1848233/joy-rahman-fri-med-reseforbud
Citera
2010-10-08, 00:31
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shri
Senaste news

http://www.expressen.se/nyheter/1.1848233/joy-rahman-fri-med-reseforbud

Svensken Joy Rahman kan med andra ord väntas hem till sitt fosterland till jul. Mycket glädjande.
Den mannen har verkligen haft fördömd otur. Svenska myndigheter borde träda in och ge honom skadestånd även för hans fängelsevistelse i Bangladesh. Svenskt rättsväsende har ju faktiskt slagit fast att herr Rahman inte är en mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in