2008-04-15, 19:56
Medlem
Russinkungens avatar
Är det någon som har hört något nytt angående vår favorithemsamarit?
All nyhetsrapportering försvann i Engla och Arboga..
Citera
2008-04-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Är det någon som har hört något nytt angående vår favorithemsamarit?
All nyhetsrapportering försvann i Engla och Arboga..

Kanske är just det som är förklaringen till det ovanligt långdragna och ingående fokuset på Engla-historien? Läste någonstans att man kan få spendera upp till 3 månader som häktad misstänkt för ett brott i bangladesh. Så någon gång i juni torde de ha bestämt sig för hur de skall göra där nere och får vi inte veta det då så får vi ännu en anledning att skratta åt pk-pressen.
Citera
2008-05-05, 21:01
Medlem
Något nytt om den oskyldige?
Citera
2008-05-09, 09:49
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Något nytt om den oskyldige?

Inte speciellt mycket, mer än att tipset kom till snuten redan för 2 år sedan.
Enligt sedvanlig handläggning las det i "högen på skrivbordet" hos någon idiot, som inte kunde tänka sig att en "oskyldig" skulle kunna vara skyldig!
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1222949.svd
Citera
2008-05-11, 17:30
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Inte speciellt mycket, mer än att tipset kom till snuten redan för 2 år sedan.
Enligt sedvanlig handläggning las det i "högen på skrivbordet" hos någon idiot, som inte kunde tänka sig att en "oskyldig" skulle kunna vara skyldig!
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1222949.svd
Vad bra. En som kan förklara saker och ting för mig. Jag begrep nämligen nada när nyheten presenteras.

Svenska polisen får kännedom om det som polisen i Bangladesh redan visste - att en snubbe verksam inom Rahmans organisation var försvunnen.

Vad menar kritikerna och pawitel att svenska polisen skulle ha gjort? Skakat liv i Hans Holmér, skickat ett svenskt utredningskommando till Bangladesh med ett rekommendationsbrev undertecknat av Carl Bildt i näven och begärt att få överta utredningen?

Låt höra.
Citera
2008-05-11, 22:15
Medlem
Julius Moscas avatar
Vad händer med "den lille mannen med de snälla ögonen" (Dagens Nyheters beskrivning av honom, inte min)?

Sverige borde göra mer för att få hem den för andra gången utsatte för justitiemord Joy Rahman! Kan vi inte skicka SSG eller nått?

Ni hör väl på namnet, "Joy", han kan ju inte vara skyldig! Vi i Sverige är skyldiga honom att se till att han friges efter att våra rasistiska domstolar dömt honom.

Citera
2008-05-20, 00:47
Medlem
Julius Moscas avatar
Nu får det vara nog!

Den lille mannen med de snälla ögonen har nu suttit fängslad i ett korrumperat land alldeles för länge!

Jag hyser en stark beundran för honom att han vägrar köpa sig fri. Detta visar att han är oskyldig.

När han friats så kommer inte den korrumperade bangladeshiska staten att betala en enda dinar i ersättning till honom. Därför hoppas jag att svenska staten kan träda in och ge skadestånd till honom.

För jag föreslå 12 millar till?
Citera
2008-06-30, 11:23
Medlem
Äntligen.

Nu får dubbelmördaren vad han förtjänar, hoppas han blir kvar länge länge
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2790141.ab
Citera
2008-06-30, 11:31
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Nu får dubbelmördaren vad han förtjänar, hoppas han blir kvar länge länge
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2790141.ab

Jag kan inte annat än hysa stor beundran för den lille mannen med de snälla ögonen - han vägrar köpa sig fri från förtrycket!

Som sagt, jag anser att Sverige bör ge honom minst 18 miljoner till för de hemskheter som den barbariska staten Bangladesh utsätter honom för!
Citera
2008-07-01, 01:07
Medlem
Det kanske inte är så dumt att sitta på kumla trots allt? Men har har ju fått tiotals miljoner i skadestånd så han borde väl kunna köpa sig fri?
Citera
2008-09-06, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Grattis du har upptäckt att du befinner dig i de kriminellas förlovade land samt vem det är som egentligen styr det här landet. Det räcker med att du kikar in på en modern anstalt för att få en bild av hur de kriminella behandlas med silkesvantar och belönas för de skamgrepp de utfört åt den styrande överheten.

Vilken "kåk" har du suttit på Einar-Fredrik som har en så klar bild av dessa silkesvantar. Vore synnerligen intressant att få din inside inforamtion om dessa förhållanden.
Citera
2008-09-13, 22:29
Medlem
Inget nytt om den otursföljde? Vad säger de som betalade ut skadeståndet idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in