Citat:
Ursprungligen postat av
livetskokbok
Tack!
Det är var inte alls så jobbigt som jag trode, själva tryck,ätningen var lite obehaglig då slangen var lite tjockare, men ph slangen man ska ha nu i 24 timmar känns knappt. Har ett ph som ligger runt 6-7 vilket jag tror är helt normalt. Dock dyker det ner till 4 efter att jag ätit eller rapar. Jag tror jag får min teori om att mitt problem är mekaniskt och inte syra relaterat bekräftat här.
Precis!
Det är om magsyran läcker upp via öppningen ett bråck kan skapa, besvären kommer. Har man också problem med sur magsyra fördubblas besvären kan man säga.
Att mäta ph värdet känns som en relativt onödigt kostsam grej för sjukhuset då man istället kunde kissa på en sticka med jämna mellanrum som talar om ph-värdet i urinen. Är det surt kan man utgå ifrån att även magsyran är det.
Nät jag var försurad utan att veta om det gjorde jag detta som en mer "rolig grej" och fick mig denna information.. självmedicinerade sedan med kalktabletter (Vita kalk, från Apoteket) och vips fick jag ett mer normalt ph- värde och just problemen med för sur magsyra försvann.