• 1
  • 2
2011-03-28, 10:27
Medlem
Edit, kan inte läsa...
Citera
2011-03-28, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optima74
Du har ju inte betalat några 33% i skatt utan knappt 15% enligt uträkningen. Kolla med lönespecarna så inbetalad skatt stämmer med beloppet på deklarationen.

Ja, det syns ju tydligt på utdraget att det bara har dragits 11 145kr i skatt...
Allting är riktigt.
Citera
2011-03-28, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optima74
Blir det inte 15%? (avdragen skatt/taxerad inkomst)
Jo
Citera
2011-03-28, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Låter konstigt. Med den summan du tjänade så ska du väl inte skatta mer än 20%?
Låter som ett väldigt välbetalt sommarjobb för övrigt.
Vad gjorde du?

Jobbade från början av april till september så det var under ganska många månader, jobbade på cykelaffär.
Har inte jämkat så det var därför jag blev fundersam, men nu vet jag iaf att det stämmer. Kan det vara så att man chef har "jämkat" åt mig, alltså att han har betalat mindre skatt än vad jag fick berättat för mig.

Tack så mycket för all hjälp, visste att jag kunde lite på flashback!
Citera
2011-03-28, 10:42
Medlem
Conceptions avatar
Enkel slutsats: Din arbetsgivare har visst jämkat din inkomst.
Citera
2011-03-28, 10:48
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonasmannen
Jobbade från början av april till september så det var under ganska många månader, jobbade på cykelaffär.
Har inte jämkat så det var därför jag blev fundersam, men nu vet jag iaf att det stämmer. Kan det vara så att man chef har "jämkat" åt mig, alltså att han har betalat mindre skatt än vad jag fick berättat för mig.

Kontrollera så att skatten som är dragen enligt lönespecarna stämmer överens med vad skatteverket har fått in.
Citera
2011-03-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasmannen

Förmodligen har din "chef" betalat skatt enligt gällande skattetabell precis som han/hon bör göra. Därmed har någorlunda rätt skatt dragits (dvs en bra bit under 33%) och du varken slipper betala eller få tillbaks onödigt mycket på skatten.

Vad din chef "berättat" känns irrelevant då det är vad som står på lönespecarna som räknas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in