2011-03-27, 00:28
Medlem
Min nyköpta säng anlände i veckan. Körde på ett par snäpp mjukare säng än jag använt tidigare och sett till sömnen var det ett heeelt perfekt beslut. Jag sover helt enkelt som en gud i den.

MEN! När det var dags att inviga den på riktigt natten till idag märkte jag det stora problemet, den är ju totalt katastrofdålig att ha sex i. Det blir ju noll svikt i den och man är ju fysiskt utamattad efter 10 minuters körande (ser mig själv som hyfsat vältränad =P). Det känns ju inte spec hett att börja frusta av kramp i högerbenet och känna svetten lacka trots att tempot inte är speciellt högt.

Har nån nåt förslag eller erfarenheter av detta? Positioner som ev. skulle funka bättre. Jag vill gärna ha kvar sängen som alternativ till soffan och matbordet vilka inte är speciellt insynsskyddade nån av dom...
Citera
2011-03-27, 00:31
Medlem
R.B.Scotts avatar
Blir väl att köra bakifrån då.
Citera
2011-03-27, 00:44
Medlem
Cerises avatar
Det är väl klart som fan att en mjuk säng inte funkar vid akten, man måste ha motstånd för att kunna trycka. Läs fysik för fan.
Citera
2011-03-27, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Läs fysik för fan.

Hahahahahaha

Nästa gång får man väl be nån på IKEA att hoppa i säng för att känna efter i fall sängen är skön eller inte
Citera
2011-03-27, 03:10
Medlem
scharpschutzes avatar
Jag tycker fan att sex, i alla fall de hårdare tagen, är helt totalt värdelöst att köra i säng. OM man är på vaniljsexhumor så funkar det. Testa att dra ner madrassen på golvet om det inte är för mycket besvär, då kan man ta i lite

EDIT:
Dessutom så påverkar inte detta sängens knarr-faktor lite mycket
Citera
2011-03-27, 05:53
Medlem
svampinfektions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scharpschutze
Jag tycker fan att sex, i alla fall de hårdare tagen, är helt totalt värdelöst att köra i säng. OM man är på vaniljsexhumor så funkar det. Testa att dra ner madrassen på golvet om det inte är för mycket besvär, då kan man ta i lite

EDIT:
Dessutom så påverkar inte detta sängens knarr-faktor lite mycket

Sant, sex i mjuka sänger är skit.

Men OnT: testa att ligga på rygg och låta henne rida dig, men genom att sätta dina händer på hennes röv och sen "trycka" henne upp mot dig, istället för vanligt ridande. Så att hon glider längst din åderpåle. Det funkade för oss på hennes sommarhus, i deras lilla beddsoffa
Citera
2011-03-27, 11:14
Medlem
Ska man ha en säng till både sova OCH sex då MÅSTE den vara så hård så man precis kan somna. Allt annat är värdelöst.

Så mitt tips, fixa insynsskydd till soffan och matbordet, det enda rätta om du inte vill slänga din nya säng... Gardiner/persienner är inte så dyrt.
Citera
2011-03-27, 16:11
Medlem
Att bulla upp med en kudde under baken på henne kan hjälpa lite grann om du är överst, men det blir ju aldrig lika bra som med en hårdare säng.

Sex bakifrån fast från sidan funkar ok också lite bättre, eller den här:

http://www.sextipsfree.com/images/scissor-sex-position.jpg.
Senast redigerad av karmen 2011-03-27 kl. 16:15.
Citera
2011-03-28, 13:52
Medlem
Drinkycrows avatar
Mjuk säng kan vara hemskt, vattensäng ännu värre. När jag har haft sex i vattensäng har jag helt enkelt Haft fötterna på golvet medans tjejen ligger på kanten. Annars kan ni alltid använda soffan, köket etc.

Men lite dum måste du vara, köpte du säng utan att provligga?

Edit: bilden i posten över funkar också bra.
Citera
2011-03-28, 15:38
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Men lite dum måste du vara, köpte du säng utan att provligga?

Haha, intressant att vara sängförsäljare då.

"Jo sängen känns bra men vi måste provligga. Kan man få lite avskildhet och bry er inte om ifall det kommer lite skrik och stön. Vi har med oss egna lakan så det är lungt."
Citera
2011-03-28, 17:03
Medlem
Haha måste ha missat fysiklektionen när dom gick igenom sex i olika sängar.. Näämen har alltid kört ganska hårda sängar och missade helt att ens reflektera över att det skulle funka sämre.. big mistake..

Sängförsäljaren var väl närmre 60 bast å hade inte direkt åldrats med värdighet så att provligga var liksom inte riktigt aktuellt..

Tack för tipsen, luktar dock att det blir till att byta ut madrassen eller mura igen fönstrena ändå.. synd på bra slaggande
Citera
2011-03-28, 17:22
Medlem
Tempur är ett vinnande koncept, det finns även bäddmadrasser från tempur

Sover som en gud.. och grymt bra "juckmotstånd"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto