2004-09-17, 10:31
Medlem
Man önskar att detta var ett aprilskämt:
http://www.sr.se/barn/p4/
om de åtminstonde hade hållt sig till fakta, men detta är ju helt befriat från koppling till vad som verkligen hände.
Har muslimerna redan tagit över sverige radio?
Citera
2004-09-22, 22:34
Medlem
BobbyEkZs avatar
Vad är det du vill at man ska se?
Citera
2004-09-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyEkZ
Vad är det du vill at man ska se?
?
Citera
2004-09-23, 13:58
Medlem
david_båths avatar
vad menar du?
Citera
2004-09-23, 15:06
Medlem
Himmelwagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poitiers
om de åtminstonde hade hållt sig till fakta, men detta är ju helt befriat från koppling till vad som verkligen hände.

Och vem är du att definiera vad som verkligen hände? Var du på plats när det hände, eller? De tidigaste krönikorna om Muhammeds liv tillkom ett parhundra år efter hans död, och de olika berättelserna är ofta motsägande. Varför skulle deras syn vara sämre än din?
Citera
2004-09-23, 16:44
Medlem
Technicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david_båth
vad menar du?

Instämmer
Citera
2004-09-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelwagen
Och vem är du att definiera vad som verkligen hände? Var du på plats när det hände, eller? De tidigaste krönikorna om Muhammeds liv tillkom ett parhundra år efter hans död, och de olika berättelserna är ofta motsägande. Varför skulle deras syn vara sämre än din?
När det gäller de flesta episoder så är de olika biografierna som har skrivits överens om vad som hände. Även de flesta muslimska seriösa återgivelserna överensstämmer med vad armstrong, rodinsson m fl har kommit fram till. Om då Sverige Radio skiljer sig från alla dessa så är väl det bra märkligt?
Att man sedan har olika idéer om exakta detaljerna i vad som hände är helt naturligt, men SR har fel även när det gäller större saker.
Jag har mailat dem i ärrentdet, men inte fått något svar ännu. Varför denna ovilja att redovisa sina källlor?
Citera
2004-09-24, 22:09
Medlem
Himmelwagens avatar
Nåja, sen måste man väl ta i beaktande att det faktiskt rör sig om ett barnprogram. Vissa förenklingar måste man göra för att det ska bli förståeligt för barn.

Dock måste jag erkänna att jag inte sett programmet, så jag kan inte precis kontra din kritik.
Citera
2004-09-25, 11:26
Medlem
Programmet gick i Sveriges Radio.
Antagligen så är det precis som du säger att man har riktat programmet till barn som gör att man har förenklat och valt att utpeka en god (Muhammed) och en ond (alla andra) sida.
Frågan är hur långt man kan gå när det gäller att förenkla för barn. Förenklingar kan ju lätt bli osanningar
Citera
2004-09-25, 11:36
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poitiers

Har muslimerna redan tagit över sverige radio?

Nej. Det behövs inte eftersom quislingarna har SR i ett fast grepp. Jag ser inte ens nödvändigheten av att göra barnprogram om en pedofil men det kanske SR:s ledning kan förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in