2011-03-26, 22:15
Medlem
majomannens avatar
Hej
Mitt Call of Duty: Modern Warfare 2 slutade att fungera så då tänkte jag: Aja jag ominstallerar det då.
Notera att jag installerade spelet via skivorna då spelet släpptes så det har fungerat förut.

Stoppar in MW2 skivan in i min DVD läsare
Eftersom det inte kommer upp någon Autoplay ruta går jag in i "Den här datorn".
Dubbelklickar på DVD läsare ikonen i "Den här datorn" och då står det "Please insert a disc into drive D:.".
Min bror äger också spelet och jag har testat med hans skivor, men utan resultat.
Andra DVD skivor fungerar men inte just MW2.

Någon som kan hjälpa mig med detta?
Citera
2011-03-26, 22:48
Medlem
CokeAcolas avatar
Tyvär kan jag inte fixa det du exakt vill men har en annan lösning.
Steg 1 - Ladda ner steam.
Steg 2 - Gör ett account.
Steg 3 - När du är inloggad, aktivera Cod MW2 på ditt Acc genom att trycka på Spel>Aktivera en produkt på steam, Ett fönster ska komma upp , gör vad dom säger.
Steg 4 - När du kommer till steget där du ska skriva in din kod skriv in koden(Den hittar du på baksidan av manualen som du fick med när du köpte spelet, alltså den som ligger inuti Cd-fodralet)
Steg - 5 - När du väl har aktiverat spelet kommer du få ett ett val att ladda ner spelet genom steam i spelbibloteket.
Steg 6 - Ladda ner.
Klart.

Den här instruktionen tar längre tid än att bara lägga in skivorna, men eftersomm skivan inte funka så är detta ett alternativ.
Lycka till !
Citera
2011-03-26, 22:52
Medlem
CokeAcolas avatar
Oj ursäkta, Glömde att du inte precis köpte spelet utan att du skulle ominstallera spelet, så skippa till Steg 5.
Citera
2011-03-26, 23:30
Medlem
Du kan alltid ladda ner det igen via Steam utan skivor.
Kolla i Bios om DVD-läsaren strular.
Citera
2011-03-26, 23:32
Medlem
majomannens avatar
Grejen var ju att jag tänkte lira direkt då mina polare satt och lirade. Tar ca 1h och 30min för mig att tanka ner men men... 30min kvar nu
Citera
2011-03-26, 23:56
Medlem
CokeAcolas avatar
Vill inte göra dig ännu mer ledsen, men glöm inte att den behöver också uppdatera Ca ca 40min
Citera
2011-03-28, 00:26
Medlem
rosalakans avatar
Hade samma problem som dig dock för länge sedan och med ett annat spel. Visade sig att DVDn inte pallade helt enkelt.

För att installera spel från steam via disc skriver du in i kör, C:\Program Files\Steam\Steam.exe" -install E:

Eller hur du nu har dina filer placerade
Senast redigerad av rosalakan 2011-03-28 kl. 00:26. Anledning: särskrivningar som fan
Citera
2011-03-28, 02:03
Medlem
majomannens avatar
Installerat och klart, hinner lira lite. Sedan nästa dag startar jag datorn och då hittar DVD läsaren MW2 skivan...
Citera
2011-03-28, 02:07
Medlem
HeadlessChilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majomannen
Installerat och klart, hinner lira lite. Sedan nästa dag startar jag datorn och då hittar DVD läsaren MW2 skivan...
Alltid starta om datorn om du stöter på något liknande problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in