2011-03-26, 19:03
Medlem
KlaraMs avatar
Hej, börjar o bli helt galen!!!

Kanske inte exakt rätt forum, men hittade inget it-support och ville inte skriva i nätverk och kommunikation för det här är ett mac-specifikt problem.

Ända sedan jag skaffade internetbank för min Mac har det bara krånglat och krånglat. Jag antar att detta är inte enbart för jag använder Mac utan också för att jag inte har Internet explorer.

Problemet är att när jag loggar in här https://secure.handelsbanken.se/bb/g...on?id=seprivsv så kommer jag hela tiden till den här sidan https://secure.handelsbanken.se/bb/g...=sv&country=SE

där det står " du saknar säkerhetsprogram bla bla bla, gå till installationssidan för att installera drivrutinerna".

Jag har installerat dessa JÄVLA drivrutin + personal (banksäkerhetsprogrammet) femhundra jävla gånger utan att det fungerar!!!

Det fungerade finfint ett tag ända tills jag uppgraderade till firefox 4. Då fungerade det INTE såklart.

Kan någon ta en titt på installationssidan och se vad jag gör för jävla fel http://www.handelsbanken.se/komigang

Orkar inte att det ska börja krångla igen!!

Kan det vara så att handelsbankens program eller nexus personal inte är kompatibelt med firefox 4 eller är det min mac det är fel på???

Jaja, flytta tråden om ni vill men jag behöver hjälp!!

Jag älskar Mac men internetbanken får mig att fundera på om jag ska byta till nån ful windowsdator bara för att jag ska slippa ha de här problemen med webbläsare och så vidare...
Citera
2011-03-26, 19:03
Medlem
KlaraMs avatar
Vill bara lägga till att jag loggar alltid in med kortläsare och jag loggar in "med sladd". Har testat att logga in utan sladd många gånger men det har aldrig fungerat (fungerar endast när jag handlar över internet).
Citera
2011-03-26, 19:09
Medlem
Paladias avatar
Testa att logga in först, då kommer det inte fungera. Stäng då ner BankID Security Application helt och försök igen.
Citera
2011-03-26, 19:16
Medlem
KlaraMs avatar
okej, du menar att jag ska stänga ner nexus-personal och sedan försöka?

testar...
Citera
2011-03-26, 19:20
Medlem
KlaraMs avatar
funkar inte..

Måste man ha drivrutinen uppe medans? Har installerat skiten fem gånger, står att det är en "driver" så jag antog att den skulle synas på skribordet även efter installation, men när installation är klar försvinner den bara så jag antar att det är allt som behövs.

Efter detta kommer steg 2. installerar nexus personal. Det har jag gjort tusen gånger, men skiten funkar fortfarande inte.

JAg tror definitivt det är nya firefox 4, efter att jag installer firefox 4 slutade internetbanken fungera.

Kan det vara så? krångel med webbläsaren?
Citera
2011-03-26, 19:22
Medlem
tzjs avatar
Jag installerade precis samma grejer som du förra veckan. Jag provade med Google Chrome och det fungerar bra.

Testa en annan webläsare så får vi se vad vi gör om inte det fungerar.
Citera
2011-03-26, 19:27
Medlem
KlaraMs avatar
okej,

nu laddar jag ner google chrome och testar!!

kommer strax tillbaka med resultat.

tack för tips
Citera
2011-03-26, 19:31
Medlem
Det har konstaterats tidigare i veckan att det inte fungerar att logga in med Firefox. Jag har dock inga som helst problem med att logga in med Safari.
Citera
2011-03-26, 19:32
Medlem
KlaraMs avatar
Ämen gud va pinsamt...

funkar perfekt me google chrome!

De e bara firefox 4 de e inte funkar i.

Tack för det lilla tipset, såna här små grejer kan verkligen förstöra min dag (som ni säkert märker... ehe)

And I thought I was good with computers.

thanks folks
Citera
2011-03-26, 19:33
Medlem
KlaraMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Det har konstaterats tidigare i veckan att det inte fungerar att logga in med Firefox. Jag har dock inga som helst problem med att logga in med Safari.

Nej ja testa safari funka inte heller, o firefox 3 funkade för mig men inte 4an.. därför blev jag så galen!

konstigt dettta...
Citera
2011-08-31, 13:53
Medlem
Jag har problem att installera själva programmet så jag kan logga in med kabel och slippa skriva lösen hela tiden. Gäller även när man ska använda sig av e-legitimation för andra sidor såsom csn, skatteverker m.m

Någon som kan hjälpa mig hur jag ska gå tillväga?
Citera
2011-09-01, 09:04
Medlem
vad är det som inte funkar? att ladda ner Personal borde ju inte vara några problem. vad har du för bank? du kanske behöver en drivrutin för dosan om du tex använder nordea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in