Det hamnar en fil på skrivbordet som du kan klicka på, då öppnas ett fönster. Där ser du en fil eller mapp som du drar till hårddisken, sedan startar du spelet från "Macintosh HD".
------------------------
Fan vad kul! Nu kör vi grabbar! Jag är tyvärr i början, vid Scumm bar. Är inte Scumm en grafikmotor förövrigt? Jag kom till kockens kök, och gick ut för att hämta fisken. Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra, någon som kan ge ett tips? Jag vet att det är något mer som jag ska göra där.
Sedan är det ju typiskt deras humor, den där killen som säger Aye hela tiden, tills man ställer en fråga om Loom. Snacka om att göra reklam i spel
Är det några andra som också kör, eller har ni bara laddat ner eftersom det är gratis och man vill ha spelet?
SCUMM är en spelmotor mycket riktigt som the secret of monkey island är byggd på.
I köket ska du även
hämta grytan som ligger under bänken. Gå sen till "clearing" på kartan där det finns en cirkus. Dom kommer erbjuda dig ett jobb, använd grytan som hjälm ta dina pengar gå tillbaka till byn och köp svärdet och spaden.
SCUMM är en spelmotor mycket riktigt som the secret of monkey island är byggd på.
I köket ska du även
hämta grytan som ligger under bänken. Gå sen till "clearing" på kartan där det finns en cirkus. Dom kommer erbjuda dig ett jobb, använd grytan som hjälm ta dina pengar gå tillbaka till byn och köp svärdet och spaden.
Längre har jag inte kommit.
Grymt, tack för hjälpen! Det är ju så "solklart" vad man ska göra, haha! Men det är ju därför jag älskar spelet, deras logik är fan guld värt.
Just det, på första sidan länkar jag ju direkt till själva spelet. Men man får ju bara CD-nyckeln om man går med i deras mailinglista. Så det är lika bra att signa upp för mailinglistan.
Tänkte tipsa att man nu kan ladda ner spelet The Secret of Monkey Island™ : Special Edition gratis. Det enda man behöver göra är att teckna upp sig för ett nyhetsbrev från MacUpdate.
Tack så mycket för tipset! ska bli mycket underhållande.
Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Just det, på första sidan länkar jag ju direkt till själva spelet. Men man får ju bara CD-nyckeln om man går med i deras mailinglista. Så det är lika bra att signa upp för mailinglistan.
Precis, det går att ladda ner spelet utan att signa sig. Dock behöver man cd-nyckeln och den får man i ett fint mail.
Precis, det går att ladda ner spelet utan att signa sig. Dock behöver man cd-nyckeln och den får man i ett fint mail.
Inte längre: "Our Spring Bundle offer has now expired.". Är det nån som har nyckeln och vill dela med sig i ett PM? Skulle vara askul att köra Monkey Island igen (ligger hemma sjukskriven och måste döda två-tre veckor innan jag kan gå tillbaka till jobbet).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!