• 1
  • 2
2011-03-28, 04:38
Medlem
temp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Det hamnar en fil på skrivbordet som du kan klicka på, då öppnas ett fönster. Där ser du en fil eller mapp som du drar till hårddisken, sedan startar du spelet från "Macintosh HD".

------------------------

Fan vad kul! Nu kör vi grabbar! Jag är tyvärr i början, vid Scumm bar. Är inte Scumm en grafikmotor förövrigt? Jag kom till kockens kök, och gick ut för att hämta fisken. Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra, någon som kan ge ett tips? Jag vet att det är något mer som jag ska göra där.

Sedan är det ju typiskt deras humor, den där killen som säger Aye hela tiden, tills man ställer en fråga om Loom. Snacka om att göra reklam i spel

Är det några andra som också kör, eller har ni bara laddat ner eftersom det är gratis och man vill ha spelet?

SCUMM är en spelmotor mycket riktigt som the secret of monkey island är byggd på.

I köket ska du även

Längre har jag inte kommit.
Citera
2011-03-28, 04:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av temp0
SCUMM är en spelmotor mycket riktigt som the secret of monkey island är byggd på.

I köket ska du även

Längre har jag inte kommit.

Grymt, tack för hjälpen! Det är ju så "solklart" vad man ska göra, haha! Men det är ju därför jag älskar spelet, deras logik är fan guld värt.
Citera
2011-03-28, 09:14
Medlem
Tequilas avatar
Laddat ner och installerat spelet. När jag ska starta det kommer jag bara till en ruta som vill att jag ska köpa spelet? Vad har jag missat?
Citera
2011-03-28, 13:04
Medlem
Kakalupias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tequila
Laddat ner och installerat spelet. När jag ska starta det kommer jag bara till en ruta som vill att jag ska köpa spelet? Vad har jag missat?
Vart du medlem på sidan så du fick cd-keyn ?
Citera
2011-03-28, 13:19
Medlem
Liivs avatar
Jag älskar Money Island! Har de nya versionerna av både första och andra MI nerladdat på PS3an.

Väldigt underhållande spel som kräver en hel del tänkande och klurande..
Tack!
Citera
2011-03-29, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kakalupia
Vart du medlem på sidan så du fick cd-keyn ?

Just det, på första sidan länkar jag ju direkt till själva spelet. Men man får ju bara CD-nyckeln om man går med i deras mailinglista. Så det är lika bra att signa upp för mailinglistan.
Citera
2011-03-29, 03:28
Medlem
hiPts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakalupia
Tänkte tipsa att man nu kan ladda ner spelet The Secret of Monkey Island™ : Special Edition gratis. Det enda man behöver göra är att teckna upp sig för ett nyhetsbrev från MacUpdate.

Mer information finns här: https://www.mupromo.com/monkeyisland

Tack så mycket för tipset! ska bli mycket underhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Just det, på första sidan länkar jag ju direkt till själva spelet. Men man får ju bara CD-nyckeln om man går med i deras mailinglista. Så det är lika bra att signa upp för mailinglistan.

Precis, det går att ladda ner spelet utan att signa sig. Dock behöver man cd-nyckeln och den får man i ett fint mail.
Citera
2011-03-30, 11:56
Medlem
Underbart! Tackar!
Citera
2011-04-03, 09:42
Medlem
wc75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiPt
Precis, det går att ladda ner spelet utan att signa sig. Dock behöver man cd-nyckeln och den får man i ett fint mail.
Inte längre: "Our Spring Bundle offer has now expired.". Är det nån som har nyckeln och vill dela med sig i ett PM? Skulle vara askul att köra Monkey Island igen (ligger hemma sjukskriven och måste döda två-tre veckor innan jag kan gå tillbaka till jobbet).
Citera
2011-04-03, 09:54
Medlem
Pappersvargens avatar
När jag väl tog mig i kragen och skulle registrera spelet gick det inte. Nyckeln jag fick mailad till mig fungerade inte, eller var för gammal. Nåväl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in