2004-09-16, 23:59
Bannlyst
Någon som vet någon bra sajt i detta ämne? Vilka yrkesgrupper efterfrågas?
Citera
2004-09-17, 01:59
Moderator
ksvs avatar
*** Flyttad till Arbetsliv & studier. ***
Citera
2004-09-17, 09:01
Medlem
evolutes avatar
Var du bra på kast med liten sten kan du få jobb
inom fångvården.

Allvarligt talat så verkar de flesta svenskar i Saudi
anställda av ett svenskt företag med verksamhet
där. Det verkar svårt att bara åka dit och 'leta jobb'.
Citera
2004-09-17, 09:20
Medlem
Comps avatar
Du måste idag vara "skyddad" av ett större företag för att kunna leva i Saudi och jobba där som Svensk. Dessutom måste du för att få uppehållstillståndet anses som oumbärlig inom ditt gebit, samt stödas av det företaget du är anställd på.
Arkitektfirmor, byggfirmor och högteknologiska jättar (ericsson) är företag som går bra i Saudi. Men du måste som sagt var ragga jobbet här i Sverige.

.
Citera
2004-09-17, 11:12
Medlem
Mjo..

Annars kan du väl kolla in:

www.jobsindubai.com

Inte saudi, men UAE och Bahrain - Qatar etc..
Citera
2004-09-20, 21:12
Medlem
the_demons avatar
jag har själv bott i Abu Dhabi och jag måste säga tt jag trivdes riktigt bra där =)
Citera
2004-09-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_demon
jag har själv bott i Abu Dhabi och jag måste säga tt jag trivdes riktigt bra där =)

Jag har varit i Dubai och varit i Abu dhabi 6-7 ggr.. (min far jobbade där ett tag), och visst han trivdes, men det är väldigt varmt om sommaren. Man vänjer sig efter ett tag dock.

Dubai/Abu Dhabi (UAE öht) är ju ett mycket bättre val än Saudi.
Citera
2004-09-21, 08:32
Medlem
Bagronks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bux1001
Någon som vet någon bra sajt i detta ämne? Vilka yrkesgrupper efterfrågas?

Jag känner folk som jobbat i Riyadh i några år. Tydligen suger det rejält numera, det gick åt h-vete efter 11/9 och alla tittar snett på varandra. Dessutom finns det grupper som utlovar skottpengar på "ameriqs" så om jag var du skulle jag se mig om efter en annan karriärsmöjlighet..
Citera
2004-09-26, 00:29
Medlem
Bademjoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagronk
Jag känner folk som jobbat i Riyadh i några år. Tydligen suger det rejält numera, det gick åt h-vete efter 11/9 och alla tittar snett på varandra. Dessutom finns det grupper som utlovar skottpengar på "ameriqs" så om jag var du skulle jag se mig om efter en annan karriärsmöjlighet..

Försök undvika Saudiarabien... sök dig istället till UAE - där finns det pengar att hämta. Dubai är jäkligt hett just nu (menar inte temperaturmässigt), och rätt man/kvinna med rätt utbildning/kontakter kan dra in stora pengar. Det negativa är att det är så jävla dyrt med bostad...
Citera
2026-07-13, 01:31
Medlem
Hur är det nu där 2026?
Någon som har fått jobb eller som jobbar redan där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in